וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין ראשון בפרשת ההלוואות הפיקטיביות בבנק לאומי: 9 חודשי מאסר למיכאל קורנבליט

שני מזרחי

7.3.2011 / 19:40

קורנבליט על פי האישום, מילא הצהרת עושר כוזבת ולפיה יש בבעלותו פקדונות בשווי כולל של 2 מיליון שקל



תשעה חודשי מאסר בפועל נגזרו הבוקר (ב') על מיכאל קורנבליט שהודה והורשע בקבלת דבר במרמה עבור אנשים אחרים. בגזר הדין כתבה שופט בית משפט שלום בתל אביב, מרדכי פלר, כי אף שקורנבליט הוא שחשף את ההונאה בפני בנק לאומי, "אין לי אלא לחזור ולהדגיש כי הנאשם לא נרתע מלפנות לבנק ולהציג מצג כוזב מתחילתו ועד סופו בדבר מצב פיננסי שלא היה ולא נברא, ביודעו שמדובר במצג כוזב שתכליתו להוציא במרמה מהבנק סכום כסף רב ביותר של 2.7 מיליון שקל שנועד לאחרים".



לאחר הסדר הטיעון אליו הגיעו סנגורו של קורנבליט, עו"ד קובי סודרי והתובעת לילך כץ, לפיו קורנבליט יודה בכתב אישום מתוקן לפי כתב האישום המתוקן, מאיר עובדיה, חבר טוב של מנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי, מיקי פרידמן ופרידמן עצמו הגיעו להסכם לפיו עובדיה יביא לסניף המרכזי אנשים שיפתחו חשבון ויבקשו אשראי של מליוני שקלים על בסיס הצהרות עושר פיננסי.



לפי כתב האישום המתוקן, פרידמן הסכים לאשר את האשראי מבלי לבדוק את הנתונים עליהם יצהירו האנשים תוך שהוא עוצם עיניו באשר ליכולתם להחזיר את ההלוואה.



בשנה שעברה, הודה קורנבליט בין כי בין אחיו, איל קורנבליט, לבין רפי עובדיה, אח של מאיר עובדיה, סוכם שמיכאל ילך למשרדו של פרידמן ויבקש אשראי בגובה של 2.7 מיליון שקל על סמך הצהרת עושר פיננסי כוזבת. בנוסף, על פי האישום המתוקן, סוכם כי מיד לאחר קבלת ההלוואה, יועברו הכספים ממיכאל קורנבליט לידי אחיו איל ולידי רפי עובדיה.



קורנבליט על פי האישום, מילא הצהרת עושר פיננסית שהיתה כוזבת מתחילתה ועד סופה ולפיה יש בבעלותו פקדונות בשווי כולל של 2 מיליון שקל נדל"ן בשווי של חצי מיליון שקל, השקעות שונות בשווי של 13 מיליון יורו ועוד. הצהרה זו, מולאה בידיעת אחיו, איל ובידיעת רפי עובדיה.



בגזר הדין כתב השופט פלר: "מדובר במעשה רמייה מתוכנן ומתוחכם והגם שהנאשם לא יזם אותו, וחלקו, כפי שמעלות עובדות כתב האישום המתוקן, בהן הודה, מצומצם לעומת המיוחס לאחרים. עדיין חלקו שלו מגלה פן בולט של חומרה מצד קורנבליט שנטל חלק באותה משימה שהוטלה עליו".



השופט ציין כי ללא נסיבות מקלות של חוסר עבר פלילי וחשיפת הפרשה בפני הבנק, היה מחמיר יותר בעונשו של קורנבליט. לפיכך כאמור, גזר השופט על קורנבליט 9 חודשי מאסר בפועל.



סנגורו של קורנבליט, עו"ד סודרי מסר בתגובה: "אני חושב שגזר הדין אינו צודק ומחמיר עם אדם שהוא זה שחשף למעשה את כל העבירות מבלי לקבל שום טובת הנאה עבור כך, למרות שיכל לקבל ולבסוף שכרו בעונשו".



ביוני 2009 הוגשו ארבעה כתבי אישום בפרשת המעילה בבנק לאומי נגד 15 נאשמים. במרכז הפרשה עומד מנהל הסניף המרכזי לשעבר, מיקי פרידמן, המואשם בגניבה של 33 מיליון שקל באמצעות העמדת הלוואות עבור אנשי קש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully