וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשפעת העופות הקטלנית בקיבוץ ראש צורים בגוש עציון

עמירם כהן

7.3.2011 / 21:02

בסוף השבוע שעבר אובחנה המחלה בכפר סילת אל חארתיה באזור ג'נין



שפעת העופות החשודה כשפעת קטלנית המסוכנת גם לבני אדם התגלתה היום בחווה לגידול תרנגולי הודו בקיבוץ ראש צורים באזור גוש עציון שבשטחים. הלול שנפגע מאכלס - 13,400 עופות. בשל החשד כי מדובר בזן הקטלני של המחלה, הטיל מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ד"ר מישאל בלאייש, סגר על האזור וצוותי יחידת הפיקוח של משרד החקלאות החלו בסימון השטחים סביב החווה ולקראת המתת העופות בלול.



ברדיוס של 3 ק"מ מלול ההודיים בראש צורים מצויים 6 לולי רבייה של תרנגולי הודו, כולם בקיבוץ כפר עציון. באף אחד מהם אין עדיין תמותה חריגה של עופות. ברדיוס 3-10 ק"מ מראש צורים מצויים 2 משקי רבייה של תרנגולי הודו - במושב מגדל עוז ובשולי האזור המושבים אורה, עמינדב, מטע אביעזר ובר גיורא ומכולם ייקחו דגימות מעבדות השירותים בבית דגן



בסוף השבוע שעבר אובחנה שפעת העופות הקטלנית בכפר סילת אל חארתיה באזור ג'נין. עקב האבחון שלח מנהל השירותים הווטרינריים הודעות לרופאים הווטרינריים במחוזות השונים של משרד החקלאות על מנלת להגביר את עירנותם לאפשרות להתפרצות המגיפה. יחידת הפקחים של משרד החקלאות הגביהה את הפיקוח במעברי הגבול עם הרשות על מנת למנוע הברחת עופות וביצים לישראל.



עד כה לא אובחנה בארץ הדבקות של בני אדם במחלה הקטלנית. הידבקות כזו מחייבת מגע הדוק של אדם עם עופות חולים. משרד החקלאות מקיים קשר בנושא עם משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully