וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולל בונה במשא ומתן לבניית סניף איקאה בנתניה ב-100 מיליון שקל

מאת רז סמולסקי

8.3.2011 / 6:49

הסניף החדש, שיתפרש על 24 אלף מ"ר ואמור להיפתח בעוד כשנה, יהיה זהה לסניף שנשרף לפני כחודש. היום יוחל בהריסת הסניף הישן. סולל בונה בנתה את הסניף של איקאה בראשון לציון



>> חברת סולל בונה מנהלת משא ומתן עם רשת איקאה לבנות את סניף נתניה במקום זה שנשרף לפני כחודש. עלות ההשקעה המתוכננת היא יותר מ-100 מיליון שקל. הסניף צפוי להיפתח בעוד כשנה.

חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי ובניהולו של ירון קריסי, בנתה גם את הסניף השני של איקאה בישראל בראשון לציון שנפתח לפני שנה. סניף ראשון לציון, שבו כ-30 אלף מ"ר בנוי, נמצא במעוין שורק בדרום העיר. הסניף שנפתח בנתניה ב-2001 קטן יותר ומתפרס על פני 24 אלף מ"ר, הסניף החדש יהיה זהה בשטחו לסניף שנשרף.



בפברואר פרצה שריפה בסניף נתניה. למרות החשד הראשוני שמדובר בהצתה הגיעו חוקרי שירות הכבאות והמשטרה למסקנה כי השריפה נגרמה כתוצאה ממי גשמים שחדרו למערכת החשמל וגרמו לקצר. השריפה כילתה את מבנה הסניף והסחורה שבו וגרמה לנזק שהוערך במאות מיליוני שקלים ונזק להכנסות של החברה.



היום יתחילו עבודות ההריסה והפינוי של הסניף שיימשכו כחודש וחצי. בניית הסניף מחדש צפויה להתחיל במאי ולהסתיים בעוד כשנה.



איקאה מתכננת הקמה של סניף שלישי בקרית אתא על מגרש בבעלות שיכון ובינוי על שטח של כ-100 דונם ברחוב ההסתדרות סמוך לצומת קרית אתא. הקמת הסניף נתקלה בקשיים והתנגדויות מצד סוחרים, שהגישו ערר על החלטת הוועדה המקומית לאשר את הסניף. הסוחרים טענו כי היא עומדת בניגוד לתוכנית מתאר ארצית (תמ"א) 35 שקובעת כי לא יתקיים מסחר בשולי הערים, אלא רק במרכזן. ועדת הערר דחתה את הטענה וציינה כי אזור התעשייה של קרית אתא אינו מוגדר כשולי העיר, ובכך פתחה את הדלת להקמת הסניף השלישי.



יו"ר איקאה, רון הדסי, מסר כי מתנהל משא ומתן עם סולל בונה בקשר לביצוע בניית המתחם. שטח החנות צפוי להיות דומה לחנות הקיימת כ-24 אלף מ"ר כולל שטחי שירות ואחסון. עלות הבנייה צפויה לעלות על 100 מיליון שקל כולל מערכות וציוד פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully