וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישות הסגל הזוטר באוניברסיטאות מגיעות לשולחן הדיונים

מאת ליאור דטל

8.3.2011 / 6:49

היום ייפתח המשא ומתן בין הסגל הזוטר לראשי האוניברסיטאות. חברי הסגל הזוטר דורשים, בין היתר, כי מנגנון העסקתם יעבור בחינה מחודשת. האוניברסיטאות: "סופן של הדרישות לפגוע בהשכלה הגבוהה"



>> במאמץ למנוע שביתה של עובדי הסגל הזוטר באוניברסיטאות, ייפתח היום משא ומתן בין ועד ראשי האוניברסיטאות לפורום המתאם של הסגל הזוטר. בימים האחרונים הכריזו חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות תל אביב, חיפה, בן גוריון והעברית על סכסוכי עבודה ואיימו בהשבתת המערכת.



ארגוני הסגל הזוטר מייצגים כ-10,000 דוקטורנטים וסטודנטים לתואר שני שמועסקים באוניברסיטאות בהוראה או בתרגול ואת עמיתי ההוראה באוניברסיטאות שמועסקים ללא תקן בכיר. המאבק הקודם של ארגוני הסגל הזוטר הסתיים ב-2008 בחתימה על הסכם עם ועד ראשי האוניברסיטאות. בעקבות ההסכם שונה מעמדם של המורים מן החוץ לעמיתי הוראה, ועבודתם הוסדרה למשך 12 חודשים בשנה תוך שמירת הוותק שלהם. בנוסף, ניתנה העלאת שכר של כ-17.5% למתרגלים תלמידי תואר שני. מאבקם הנוכחי של הסגל הזוטר התעורר בדרישה להסדרה נוספת של תנאי העסקתם לאחר שבספטמבר האחרון פג סעיף השקט התעשייתי בהסכם. בנוסף, בעקבות הרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה התעורר בארגונים חשש לפיטורים של עמיתי הוראה.

נציגי הסגל הזוטר צפויים להתרכז במשא ומתן בשני נושאים עיקריים - תנאי העסקת עמיתי ההוראה וזכויות המלגאיות החוקרות באוניברסיטאות.



בנוגע לעמיתי ההוראה, ארגוני הסגל מוחים על עיוותים נוספים בהעסקתם ודורשים כי מנגנון העסקתם יעבור בחינה מחדש שתאפשר להם יציבות. כיום, עמיתי ההוראה מועסקים לפי סמסטר בודד בתשלום לפי קורס, אך ללא מינימום קבוע של קורסים בסמסטר. בנוסף, משכורתם מתוקצבת מהתקציב השוטף של הפקולטות ולא בתקציב קשיח כמו של חברי הסגל הבכיר. כמו כן, בארגון הסגל רוצים להסדיר את תנאי ההעסקה של עמיתי ההוראה כדי להבטיח שלא יפוטרו בעקבות תוספת התקנים לסגל הבכיר שצפויה במסגרת הרפורמה בהשכלה הגבוהה.



כמו כן, אף שבהסכם שונה מעמדם של עמיתי הוראה, שבעבר הוגדרו כמורים מן החוץ כך שיועסקו למשך 12 חודשים ויקבלו קרן פנסיה, עדיין נותרה קבוצת אנשים שמועסקת לפי המתכונת הקודמת של מורים מן החוץ, ובסגלים הזוטרים מבקשים לשנות גם את מעמדם.



דרישה נוספת של ארגוני הסגל קשורה לחוקרות באוניברסיטאות שמתקיימות ממלגות קיום שהן מקבלות כחלק מתקציבי המחקר שלהן, ולא מועסקות כעובדות מן המניין. לכן, בחלק מהמקרים הן משלמות בעצמן דמי בטוח לאומי ולא זכאיות לתשלום עבור חופשות הלידה. בחלק מהמוסדות שוללים את מלגת המחקר מהמלגאיות בזמן תקופת חופשת הלידה או לא מאריכים אותה בסיום החופשה.



מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה: "לפני שנתיים נחתם הסכם בין האוניברסיטאות לבין ועדי הסגל האקדמי הזוטר, במסגרתו עלו עלויות השכר בעשרות אחוזים והוסדרו כל התנאים הסוציאליים של העובדים. והנה, עוד טרם יבשה הדיו על ההסכם הקודם אנו עומדים בפני דרישות חדשות ובלתי מתקבלות על הדעת בהיקפי עלויות של עשרות אחוזים נוספים. אין מקום לדרישות החדשות, שסופן לפגוע בהשכלה הגבוהה בישראל. על אף זאת, הודענו לסגל הזוטר כי נשב איתם למשא ומתן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully