וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מפתחת תיאבון לרכישות

מאת גיא גרימלנד

8.3.2011 / 6:49

לאחר שנה שבה לא רכשה אף חברה ישראלית, מיקרוסופט מנסה למקד את החיפוש שלה אחר טכנולוגיות מקומיות ? שש חברות כחול-לבן נכנסו לתוכנית BizSpark1 היוקרתית של החברה, שתומכת בהן בתחומי תכנון אסטרטגי, שיווק, תכנון טכנולוגי ושיתופי פעולה ? צחי וייספלד ממיקרוסופט ישר



>> נדמה ש-2010 היתה שנה שבה מיקרוסופט ישבה על הגדר בכל הקשור לרכישות של חברות סטארט-אפ, לאחר שדיווחה באופן פומבי על שלוש רכישות בלבד. אף שהחברה נחשבה בעשור האחרון לרוכשת סדרתית בתעשיית הסטארט-אפים הישראלית, גם כאן 2010 עברה ללא רכישה של חברה מקומית.



דו"ח של חברת cbinsights, שפורסם בחודשים האחרונים וחשף את מפת הרכישות של 2010, מגלה כי בעוד שגוגל רכשה 23 חברות - מיקרוסופט לא ביצעה אף רכישה. תמונת המצב הנוכחית מלמדת שלפחות נכון ל-2010, נראה שמיקרוסופט מעדיפה להסתמך על פיתוחים אורגניים פנימיים ופחות על רכישות מבחוץ, ובעיקר להישאר מחוץ לתמונה במאבק של גוגל מול פייסבוק על כוח אדם מוכשר שמגיע מאותם סטארט-אפים.

אם להאמין לדיווח שפורסם באתר tech flash באוקטובר 2010, הרי מיקרוסופט בכל זאת רכשה חברות סטארט-אפ. האתר פירסם כי מיקרוסופט רכשה 15 חברות ב-2010, כולן בפחות מ-75 מיליון דולר, מה שלא חייב את החברה בדיווח ציבורי.



צחי וייספלד, דירקטור בכיר לאסטרטגיה ופיתוח עסקי במרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל, האחראי על הקשר עם מרכז הפיתוח עם הסטארט-אפים המקומיים, לא מאוכזב שמיקרוסופט חדלה זמנית לרכוש חברות, גם בישראל. "זה לא מתסכל שאין רכישות כי יש שיתופי פעולה, חלקם אסטרגיים, כמו הקשר של מיקרוסופט עם פריים-סנס (שפיתחה את השבב שנמצא ביחידת הקינקט שבקונסולת 360 xbox, ג.ג). חלק מהחזון שלקחנו על עצמנו במיקרוסופט הוא לגרום לכך שיהיו כאן גם חברות גדולות. לא רק לרכוש".



מדוע שלמיקרוסופט יהיה אכפת אם במשק הישראלי יהיו יותר חברות היי-טק גדולות?



"אם יהיו יותר חברות גדולות, יהיו יותר אנשים מנוסים שיצברו ניסיון, לא רק בשלב החדשנות. אלה כישורים ויכולות שחסרים בישראל. חסרים אנשים בעלי ניסיון בניהול פרויקטים גדולים בחברות בינוניות וגדולות. כשיהיו יותר חברות בינוניות וגדולות תהיה למיקרוסופט אפשרות לגייס אנשים בתפקידים בכירים, ולא רק מהנדסים שכותבים קוד. היווצרותן של חברות בינוניות וגדולות יכולות להוביל לכך שמיקרוסופט תבצע בישראל רכישות משמעותיות יותר. זה בסדר גמור לרכוש סטארט-אפ של עשרה חבר'ה, אבל אני אשמח מאוד אם יעשו כאן גם עסקות גדולות - ובשביל זה צריך שיהיו חברות גדולות".



דו"ח מיוחד על ישראל



2010 היתה שנה מאתגרת עבור מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, שנאלץ לבטל פרויקט טלקום גדול ובעקבות כך עשרות רבות של עובדים נאלצו להחליף תפקיד, וחלקם המועט נאלץ לעזוב.



לצד זאת המשיך מרכז הפיתוח של מיקרוסופט לקחת חלק בכמה פיתוחים משמעותיים. כמחצית מאנשי הפיתוח במרכז, כ-300 עובדים, מעורבים כעת בפעילות שבמוקדה טכנולוגיות הקשורות למחשוב ענן. מוקדי פעילות נוספים במרכז כוללים את תחום אבטחת המידע ותחום האינטרנט. במסיבת העיתונאים השנתית שנערכה בסוף ינואר אמר משה ליכטמן, נשיא מרכז המו"פ, כי המרכז ישיק 11 מוצרים חדשים וגרסות חדשות למוצרים קיימים.



וייספלד, שמונה לתפקיד ב-15 בפברואר 2010 בכדי לחזק את הקשר של מיקרוסופט עם התעשייה המקומית, מסכם שנה ראשונה בתפקידו החדש לאחר שעזב את מודו של דב מורן. הוא אומר כי הקשר של מיקרוסופט עם חברות ההיי-טק המקומיות מתבטא בכמה אופנים.



אחד מהם הוא באמצעות - bizspark תוכנית השותפים של מיקרוסופט. חברות שמאושרות על ידי המדען הראשי לתוכנית bizspark (תוכנית תנופה), מקבלות ממיקרוסופט 50 אלף דולר. בנוסף, מיקרוסופט מעניקה להן גישה לכל טכנולוגיה שהיא מפתחת למשך שלוש שנים.



יש בכך המון היגיון מבחינת מיקרוסופט. הענקית מרדמונד מעוניינת שחברות ייפתחו בטכנולוגיה שלה ולא בטכנולגיות קוד פתוח, שכן אז גם בשלבים מאוחרים יותר בחייהן - המוצרים שלהן יתבססו על טכנולוגיות מיקרוסופט.



אחת הטענות היא שיש בישראל יותר מפתחים בשפת הפיתוח של מיקרוסופט - דוט.נט - ממפתחי קוד פתוח. בשוק המקומי יש הטוענים, ובהם המשקיע מייקל אייזנברג מקרן בנצ'מרק, שזו בעיה משום שכמעט כל חברות האינטרנט הגדולות אינן מבוססות על דוט.נט (פייסבוק פותחה על ידי שפת php, טוויטר על יד רובי און ריילס).



במיקרוסופט טוענים שהמיתוס שלפיו אין חברות אינטרנט גדולות מבוססות דוט.נט פשוט לא נכון, ולראיה כמה מההנפקות של חברות אינטרנט היו של חברות שפיתחו בדוט.נט, למשל רוזטה סטון, com ,stack overflow ו-open table.



כיום 378 חברות ישראליות משתפות פעולה עם מיקרוסופט ישראל בתוכנית bizspark. וייספלד אומר שבשנה האחרונה מרכז הפיתוח של מיקרוסופט החל לאפשר לחברות ישראליות להיכנס לתוכנית שותפים יוקרתית בשם bizspark1. שש חברות סטארט-אפ ישראליות נכנסו לתוכנית, בהן סולוטו ו-my sixth sense. את שמן של ארבע החברות האחרות לא ניתן לחשוף בשלב זה.



"רק 61 חברות מכל רחבי העולם התקבלו לתוכנית הזאת", מסביר וייספלד. "מי שמאשר את כניסת החברות לתוכנית הם תשעה מנהלים בעמק הסיליקון, כששבעה מהם צריכים לתמוך בחברה. התוכנית מספקת לחברות שנכנסות אליה עזרה אקטיבית בארבעה תחומים: תכנון אסטרטגי, שיתופי פעולה, עזרה טכנולוגית ושיווק.



"לכל חברה מוצמד מנהל מטעם מיקרוסופט שדואג לה ומקשר אותה עם בכירים בשוק ההיי-טק. למשל, אם החברה צריכה להיפגש עם מנהל מערכות המידע של בנק אוף אמריקה - במיקרוסופט ידאגו לה. במקביל מיקרוסופט תדאג לחשוף את הסטארט-אפים האלה בכנסים ותממן להם דמואים. במיקרוסופט מאמינים שהחברות שנמצאות בתוכנית הן החברות שעושות כיום את הדברים המעניינים ביותר", אומר וייספלד.



"אחת לחצי שנה מקבלים המנהלים הבכירים בחברה דו"ח פנימי הסוקר את המגמות העולות בשווקים הטכנולוגיים ובסטארט-אפים - מי מהקרנות משקיע במה", מדגיש וייספלד את תשומת הלב שלהם זוכים במיקרוסופט הסטארט-אפים הישראלים. "ישראל זוכה לאזכור נפרד בדו"ח עם חמישה עמודים שמוקדשים רק לה. היא המדינה היחידה שזוכה לחלק נפרד בדו"ח שסוקר אותה. זה לא משהו קטן שההנהלה הבכירה במיקרוסופט נחשפת לישראל בצורה כזו בדו"ח. ישראל היא המדינה היחידה שעומדת בדו"ח הטכנולוגי בזכות עצמה".



אילו תחומים וטכנולוגיות מעניינים כיום את מיקרוסופט?



"חלונות, אופיס, אקס בוקס ו-tv, בינג ובינג מובייל, חלונות למובייל, windows phone (windows azure), בסיסי נתונים בענן ו-crm ו-erp בענן. חברת סטארט-אפ שמפתחת פתרונות בתחומים אלה תמצא במיקרוסופט אוזן קשבת".



אתה מסכים עם ההנחה שזירת האינטרנט העולמית שייכת כיום לקוד פתוח ולא לטכנולוגיות דוט.נט מבית מיקרוסופט?



"אני לא יודע. יש הרבה חברות מצליחות שמפתחות על בסיס קוד פתוח ויש המון סיפורי הצלחה של חברות שפיתחו בטכנולוגיית מיקרוסופט. אנחנו מבינים שזה העולם כיום. אנחנו מכניסים חברות לתוכנית bizspark1 שעובדות על azure וקוד פתוח. אנחנו רוצים לספק שירותי מחשוב ענן ולשתף פעולה עם כולם. אנחנו מאמינים בערך של כלי מיקרוסופט, אך זה לגיטימי שמשתמשים בקוד פתוח. האחריות של מיקרוסופט היא להוכיח שהכלים שלה מספיק טובים".



מיקרוסופט שמה דגש חזק על מעבר לענן. האם אתה רואה מצב שבו כל התוכנות של מיקרוסופט עוברות למודל של תוכנה כשירות (saas)?



"אנחנו חושבים שהענן פותח אפשרויות שלא היו קיימות אף פעם. המודל יהיה משולב: לצד תוכניות כמו דיינמיקס של מיקרוסופט, יהיו עדיין לקוחות שירצו תוכנות שיפעלו לוקלית. ייקח עוד זמן עד שכל התוכנות הפרודוקטיביות יעברו לענן, אבל אנחנו מאמינים שהעתיד נמצא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully