וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטריארכיה היוונית ניסתה להתחמק מתשלום שכר טרחה לעורכי דינה

מאת הילה רז

8.3.2011 / 6:49

בלעדי השופטת דפנה אבניאלי פסקה למשרד עורכי הדין הרטבי-בורנשטיין-בסון שכר טרחה של כ-680 אלף שקל בגין כ-11 הליכים שבהם ייצג את הפטריארכיה ולא קיבל שכר



>> הפטריארכיה היוונית אורתודוכסית של ירושלים תשלם כ-680 אלף שקל כשכר טרחת עורכי דין למשרד עורכי הדין הרטבי-בורנשטיין-בסון, שייצג אותה בהליכים משפטיים ולא קיבל את שכרו - כך פסקה השופטת ד"ר דפנה אבניאלי מבית המשפט המחוזי בתל אביב. הפטריארכיה היא גוף עתיר נדל"ן ומחזיקה באלפי דונמים בנצרת, ירושלים ובית שמש. בין היתר, היא בעלת הקרקע שעליה שוכנת הכנסת בירושלים.

מפסק הדין עולה כי במשך עשרות שנים ייצג עו"ד אברהם סוכובולסקי המנוח, שעמד בראש משרד סוכובולסקי-הרטבי, את הפטריארכיה בהליכים משפטיים ובעסקות מקרקעין סבוכות עם גורמים שונים. לאחר פטירתו ב-1995, המשיך המשרד, ששמו שונה אחר כך למשרד הרטבי-בורנשטיין-בסון, לייצג את הפטריארכיה עד 2004, אז הועבר הייצוג המשפטי לעורכי דין אחרים.



לטענת משרד עורכי הדין, הפסקת הייצוג נעשתה על ידי גורמים אינטרסנטיים בפטריארכיה שביקשו להתחמק מתשלום שכר טרחה. המשרד תבע לקבל שכר טרחה בסך 2.8 מיליון שקל בגין שורה של עסקות ותיקים שבהם טיפל.



לפי התביעה, מדובר בשיטה קבועה שנקטה הפטריארכיה; היא קיבלה שירותים משפטיים, אך סירבה לשלם עבורם. המשרד הביא כדוגמה את התביעות שהגישו בעבר נגד הפטריארכיה משרדי עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, ירדני-אמיראס ומשה ליפקה, שנאלצו לפנות לבית המשפט בדרישה לקבל שכר בגין שירותים שנתנו לפטריארכיה.



הפטריארכיה טענה להגנתה כי מדובר בתביעה כספית מופרזת, שהוגשה תוך התעלמות מנוהג שהיה קיים בין הצדדים לאורך שנים, שבמהלכם היא לא נדרשה מעולם לשלם שכר טרחה במרבית העניינים שבהם טיפל המשרד או שנדרשה לשלם שכר טרחה זניח. הפטריארכיה הוסיפה כי לחלופין הוסכם ששכר הטרחה ישולם על ידי גורמים אחרים.



השופטת אבניאלי ביקרה בהחלטתה את הפטריארכיה, על כך שבשום שלב לא טרחה לומר מהו הסכום המגיע לתובעים ולא מצאה לנכון לשלם להם סכום כלשהו. "התנהלותה של הפטריארכיה מצביעה על רצון להתנער מדרישותיהם של התובעים. התנהלות זו חייבה קיומו של הליך הוכחות ארוך ומייגע, שבסופו התברר כי אכן מדובר בניסיון להתנער מחובת התשלום החלה על הפטריארכיה כלקוח", קבעה השופטת.



בהחלטתה יצאה השופטת להגנת פרנסתם של עורכי הדין והוסיפה כי בית המשפט לא ייתן ידו להתנהגות הפטריארכיה וציינה כי "הפטריארכיה בחרה להתיש את התובעים ואת בית המשפט במסלול חתחתים".



לאור האמור, פסקה השופטת כי על הפטריארכיה לשלם למשרד עורכי הדין כ-320 אלף שקל וכן 100 אלף דולר. מסכום זה, פסקה, יקוזזו כ-620 אלף שקל שמשרד עורכי הדין עיכב אצלו בשל אי-תשלום שכר הטרחה. השופטת הבהירה כי "הסעדים המוענקים למשרד עורכי הדין מהווים תמורה עבור יגיעתם המקצועית בשמירה על נכסי הפטריארכיה בישראל". בנוסף, חייבה השופטת את הפטריארכיה בתשלום הוצאות משפט בסך 120 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully