וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פשיטת התמ"ת על משרדי עורכי דין: ראשי משרדים יזומנו לחקירות באזהרה

מאת הילה רז

8.3.2011 / 6:49

בפשיטה שנערכה בתחילת דצמבר בדקו פקחי משרד התמ"ת חשדות להפרת דיני העבודה בכ-30 משרדי עורכי דין



>> שלושה חודשים לאחר שפשטו פקחי משרד התמ"ת על משרדי עורכי דין מובילים נמצאת החקירה בנוגע לתנאי העסקת עובדים במשרדי עורכי הדין בשלבים מתקדמים - כך עולה מתשובת משרד התמ"ת לפניית themarker. בתמ"ת מציינים כי פקחי המשרד גבו עדויות מעובדים ומעדים נוספים במשרדים, עיבדו מסמכי שכר ומסרו מכתבים המיידעים את המעסיקים בנוגע לחשדות נגדם במקרים הרלוונטיים.

בתיקי החקירה שבהם עלו חשדות נגד המעבידים יזומנו המעסיקים שנגדם עלו והתגבשו החשדות לחקירה באזהרה. בתמ"ת סירבו למסור מידע נוסף הנוגע לזהותם של ראשי המשרדים שיזומנו לחקירות באזהרה והבהירו כי בשלב שבו נמצאת כעת החקירה הליך שימוע לפני החלטה להעמיד לדין אינו רלוונטי, וכי עריכת שימועים תתבצע בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.



בתחילת דצמבר 2010 ערך אגף האכיפה בתמ"ת מבצע לבדיקת זכויותיהם של מתמחים, עורכי דין צעירים ועובדי מינהלה במשרדי עורכי דין. פקחי המשרד פשטו בין היתר על המשרד השני בגודלו בישראל - גולדפרב ושות'; משרד מ.זליגמן ושות', שבראשו עומד עורך הדין הבכיר אלי זהר, המייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט; על משרדו של עו"ד ד"ר שלמה כהן, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין; ועל משרד ש. פרידמן.



משרדי עורכי הדין האלה מסרו לאחר מכן כי הם שיתפו פעולה באופן מלא עם הפקחים, וכי הם מקפידים על כל הוראות דיני העבודה. בסך הכל בוצעה ביקורת בכ-30 משרדים בישראל. מהחומרים שנאספו עד כה בתמ"ת במסגרת חלק מהחקירות המתנהלות, עולים חשדות לכאורה להפרות סעיפי חוקי העבודה שעוסקים בהעבדה בשעות מרובות, אי תשלום גמול שעות נוספות, אי מתן גמול עבור עבודה במנוחה השבועית, העסקה בימי המנוחה השבועית, אי מתן תלוש שכר או מתן תלוש שכר לא מפורט, העברת ניכויים משכר העובד ליעדם באיחור, אי מתן חופשה שנתית ואי תשלום שכר מינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully