וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטח שמיר רוכשת 17% מחברת התקשורת הגלובלית ITS

מאת מיכאל רוכוורגר

8.3.2011 / 6:49

לאחר מכירת תנובה יהיה למבטח שמיר הון נזיל של 1.5 מיליארד שקל, ללא התחייבויות. החברה מחפשת הזדמנויות השקעה



>> לאחר השלמת העסקה למכירת האחזקות בתנובה (20.7%) לקבוצת לאומי פרטנרס תמורת כ-1.3 מיליארד שקל, תהפוך מבטח שמיר אחזקות לאחד השחקנים הנזילים והחזקים בשוק הון. החברה תחזיק מזומנים של לפחות 1.5 מיליארד שקל הפנויים להשקעות חדשות וללא כל התחייבויות לבנקים ולבעלי האג"ח. על רקע זה מבטח שמיר אחזקות, הנמצאת בשליטת מאיר שמיר, מהדקת את קשריה העסקיים עם קבוצת פור גרופ (fore group) של האחים משה ואלי שושן והאחים גד ודב סלוק.

מבטח שמיר טכנולוגיות, החברה-הבת של מבטח שמיר אחזקות, דיווחה אתמול כי השקיעה 5 מיליון דולר (כ-20 מיליון שקל) בחברת its מפור גרופ, לפי שווי חברה (לפני הכסף) של 25 מיליון דולר. לאחר ההשקעה תחזיק מבטח שמיר מניות בכורה של its telecom בשיעור של 16.67%.



במבטח שמיר ביצעו את ההשקעה לאחר ששמיר ולימור אבידור, המשנה למנכ"ל של מבטח שמיר, ערכו בדיקות בפעילויות its ברחבי העולם. מדובר בהשקעה השנייה של קבוצת מבטח שמיר בחברות מקבוצת פור גרופ. הקבוצה השקיעה כ-28 מיליון דולר בטאואר ויז'ן (tower vision) העוסקת בפיתוח, הפעלה, תחזוקה וניהול של אתרי תקשורת סלולר בהודו. ההשקעה בוצעה באמצעות ג'רביניה. לאחרונה פורסם כי טאואר ויז'ן קיבלה הצעת רכש תמורת 600-700 מיליון דולר, אך ראשיה דחו אותה בשלב זה.



פור גרופ (לשעבר אלגדקום) נחשבת אחת מקבוצות התקשורת הישראליות המסקרנות והחשאיות הפעילה בעיקר בשווקים מתעוררים כמו אפריקה והודו. ב-2006 ביצעה הקבוצה אקזיט מוצלח, כאשר מכרה לגופים מוסדיים זרים את לידקום תמורת כ-53 מיליון דולר שבינתיים פשטה רגל.



its telecom, הנמצאת כעשרה חודשים תחת ניהולו של אריק אלקלעי (לשעבר מנכ"ל לידקום), עוסקת בפיתוח ומכירה של מוצרי תקשורת לשוק הביתי ולמגזר עסקי. מטה החברה שהוקמה ב-1994, נמצא בישראל, ובה מעסיקה החברה כ-70 עובדים.



חוזה פיתוח ייחודי עם אריקסון



its telecom פועלת בצפון אמריקה, באירופה, בדרום-אמריקה ובמזרח, שבו היא רואה שוק יעד בעל פוטנציאל גבוה. לפי הערכות, סיימה its את 2010 עם הכנסות של כ-12-13 מיליון דולר, וצופה כי ב-2011 ההכנסות יוכפלו, והחברה תהיה רווחית.



החברה זוהתה בעבר כספקית מובילה לפתרונות בתחום מתאמים סלולריים ונתבי שיחות בישראל וביותר מ-40 מדינות. בשלוש השנים האחרונות התמקדה החברה בפיתוח סדרת מוצרים חדשניים המיועדים למפעילים סלולריים והמאפשרים להם לספק מגוון פתרונות למגזר הפרטי והעסקי על גבי הרשת הסלולרית; פתרונות שקודם לכן היו אפשריים רק על גבי התשתית הקווית.



לפני כמה חודשים חתמה its על חוזה פיתוח והפצה ייחודי עם אריקסון ארה"ב; החברה מפתחת עבור אריקסון סדרת ראוטרים סלולריים רחבי סרט בטכנולוגיות שונות. כחלק מחוזה זה פותח והוצג בתערוכת ה-ces בלאס וגאס שהתקיימה בתחילת 2011 ראוטר בטכנולוגית lte (דור רביעי) שאותו מתכוונת אריקסון למכור למפעילים אמריקאים ואחרים.



מוצר הדגל של החברה, הקונקטו - מרכזיית ip סלולרית למגזר העסקי, אומצה אף היא על ידי אריקסון ארה"ב ונבחנת עתה כפלטפורמה מרכזית על ידי כמה מפעילים סלולריים מובילים בעולם. החברה עיבתה בשנה האחרונה את מערך הפיתוח בישראל ובחו"ל ומבססת בימים אלה את נוכחותה בכמה שווקים בינלאומיים כדי להפוך לספק מוביל בעולם של תשתיות סלולריות למגזר הפרטי והעסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully