וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מיוחד: אורי ואברהם בחרי, שהחזיקו ברב בריח, רוקנו מתוכן שטר הון בסך 50 מיליון שקל

מאת הילה רז

8.3.2011 / 6:49

מהבדיקה שביצעה רו"ח עליזה שרון עולה כי המרת שטר ההון המקורי למניות הורידה את ערכו של שטר ההון לאפס - מאחר שמניות החברה היו נחותות בערכן



>> הדו"חות הכספיים של רב בריח לא שיקפו באופן נאות את מצב החברה ואת ערכו של שטר הון בסך 50 מיליון שהוצא לחברה ב-2003. בנוסף, עולה חשש כי החברות ובעליהן יצרו לכאורה מצגי שווא ומהלכים בדו"חות הכספיים, שמלמדים כי לא היתה כוונה לפרוע את שטר ההון - כך עולה מחוות דעת חשבונאית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

חוות הדעת נערכה בידי רו"ח עליזה שרון, בבדיקה מיוחדת שביקשו לקיים המנהלים המיוחדים שמונו לקבוצת רב בריח מוצרי ביטחון, עוה"ד רונן מטרי ודן פרידמן, לאחר שנקלעה לקשיים ב-2008.



חוות הדעת מתארת מהלכים שבהם נקט אורי בחרי, לשעבר בעל השליטה של קבוצת רב בריח, ואחיו אברהם בחרי החל בדצמבר 2003. אז הוענקו הלוואות בעלים באופן ישיר לרב בריח השקעות. באותה עת הנפיקה רב בריח השקעות לחברה בת אחרת מהקבוצה, רב בריח מוצרי ביטחון, שטר הון בסך 50 מיליון שקל. הנפקת שטר ההון המקורי נעשתה תמורת הסבה של הלוואות הבעלים שניתנו באופן ישיר לחברת השקעות בידי בעלי מניותיה בשנים קודמות, והמחאת סכומים אלה לחברה באמצעות החברה האם של החברה.



מממצאי הבדיקה עולה כי מ-2005 בוצעו המרות של שטר ההון והסבת חובות לחברות בנות של רב בריח השקעות באמצעות המרת החוב במניות החברות הבנות. באותה עת, לפי ממצאי הבדיקה, העסקה להמרת שטר ההון המקורי במניות רוקנה מתוכן את השטר.



הסבת שטר ההון למניות החברות הבנות גילגלה את מרבית החוב לחברות הקשורות, שלהן לא היתה יכולת פירעון, נקבע בחוות הדעת. שרון מציינת כי למרות בקשות חוזרות מאורי ואברהם בחרי לקבל מסמכים ודו"חות כספיים בנוגע לחברות שהיו בשליטתם לא התקבלו מסמכים ונתונים רבים.



לפי הדו"ח, הנפקת שטר ההון המקורי לחברה נועדה לצורך יצירת כרית ביטחון לנושים וחיזוק ההון העצמי. לפי תנאיו של שטר ההון, תנאי לפירעונו הוא שעל תזרים המזומנים הנובע לחברת השקעות להיות יותר מ-17 מיליון שקל. שרון סבורה כי על בסיס התנאים בשטר ההון המקורי והנתונים הכספיים באותה עת ניתן היה לפרוע ב-2005 חלק משטר ההון המקורי. "לכאורה, עצם חוסר הסדר וחוסר הלוגיקה בהגדרת התנאים מעלים חשש לכאורה כי לא היתה כוונה לפרוע את שטר ההון המקורי", ציינה.



שרון הוסיפה כי כששאלה את אברהם בחרי מדוע בוצעה המרת שטר ההון למניות, הוא השיב לה כי מטרת ההמרה היתה "לנקות" את חברת ההשקעות משטר ההון לצורך הכנסת פעילות חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully