וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לצו מניעה נגד ישיבת דירקטוריון לאישור דו"חות דיזנהויז

מאת יורם גביזון

8.3.2011 / 6:49

רו"ח יהודה בר-לב, דירקטור בדיזנהויז-יוניתורס, ושמואל מרום, בעל 30% מהחברה, טוענים כי אי.די.בי והמנכ"ל דוד קמיניץ מסתירים מהם מידע: "קמיניץ מעמיד תנאים שאינו מעוגנים חוקית ומקנה לעצמו זכות שיפוטית שמנוגדת לדין"



>> רו"ח יהודה בר-לב, דירקטור בחברת דיזנהויז-יוניתורס, ושמואל מרום, דירקטור ובעל מניות בחברה, הגישו בקשה דחופה לצו מניעה זמני לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בר-לב ומרום מבקשים מבית המשפט להוציא צו מניעה לקיום ישיבת הדירקטוריון של דיזנהויז-יוניתורס ב-15 במארס, שאמורה לאשר את הדו"חות הכספיים של החברה ל-2010.

עו"ד אסף ברם, שמייצג את השניים, חושף בבקשה ובנספחיה סכסוך קשה בין השותפים לבעלות בחברה מקבוצת אי.די.בי וטענות קשות בנוגע לממשל התאגידי בחברה. צו המניעה הדחוף, אם יינתן בידי בית המשפט, עלול לעכב את פרסום הדו"חות הכספיים של קבוצת אי.די.בי.



ברם מציין כי מנכ"ל החברה, דוד קמיניץ, מנכ"ל אי.די.בי אחזקות, חיים גבריאלי, יוסי פישר וצבי יוכמן, המשמשים כדירקטורים בדיזנהויז-יוניתורס, מתנהלים בצורה פסולה ומונעים מהם באופן כוחני לעיין במסמכים של החברה שנדרשים להם לצורך מילוי תפקידם בחברה. עו"ד ברם טוען כי בהיעדר המסמכים המבוקשים לא יוכלו בר-לב ומרום להיערך לקראת ישיבת הדירקטוריון.



כתב התביעה מציין כי חברת שמרום שבבעלות שמואל מרום מוזגה ליוניתורס באוגוסט 2004 תמורת 30% ממניותיה, וקיבלה זכות למנות שניים מתוך ששת הדירקטורים בחברה. לדבריו, באוגוסט 2010, בעקבות המהלך שבו הצטרפה קרן סקיי של יצחק סוארי וצבי יוכמן לאי.די.בי תיירות, חל שינוי קיצוני בהתנהגות אנשי אי.די.בי בכל הנוגע להתייחסותם למרום ולבר-לב.



הצטרפות קרן סקיי לאי.די.בי תעופה ותיירות היא נושא לסכסוך עסקי בין שמרום לבין אי.די.בי, שהועבר לגישור של השופט בדימוס בועז אוקון. עו"ד ברם טוען כי מאותו רגע החלו אנשי אי.די.בי תיירות לדחוק את רגלי מרום ובר-לב מהחברה. ברם מציין כי עם כניסת קרן סקיי החלו קמיניץ, גבריאלי, פישר ויוכמן למדר את מרום ובר-לב, וסירבו להעביר לידיהם מסמכים הנחוצים להם למילוי תפקידם בתואנות שונות.



מרום ובר-לב דורשים לקבל דו"ח על מצב החשבונות של דיזנהויז-יוניתורס, דו"ח על הלוואות לעובדים מ-2009 ועד היום, דו"ח על רווחים שחולקו או מיועדים לחלוקה ב-2010 לשותפים בחברות בנות, דו"ח מעילות, הונאות, גניבות שהיו בחברה, דו"חות כספיים של כל החברות הבנות, וכן דו"ח מפורט של תשלומים שדיזנהויז-יוניתורס ביצעה לטובת אי.די.בי תיירות.



ברם טוען בין השאר בכתב התביעה כי "קמיניץ עושה דין לעצמו, מונע מדירקטורים בחברה למלא את חובתם - ובכך אינו מאפשר להם לפקח כראוי על הנעשה בחברה". עוד נטען כי קמיניץ מוסיף תנאים שאינם מעוגנים בחוק, בדמות זכות שיפוטית שהקנה לעצמו בכובעו כיו"ר הדירקטוריון להחליט באופן בלעדי אם מסמך הנדרש בידי דירקטור יידחה על הסף או יועבר לדירקטוריון".



ברם מזכיר כי סעיף 265(א) וסעיף 265(ב) לחוק החברות מבססים את זכותם של דירקטורים לעיין במסמכי החברה: "לכל דירקטור יש זכות לבדוק את מסמכי החברה ואת רישומיה ולקבל העתקים מהם, ולבדוק את נכסי החברה, ככל שהדבר דרוש למילוי חובותיו כדירקטור. החברה רשאית למנוע מדירקטור לבדוק מסמך או נכס של החברה אם סבר הדירקטוריון שהדירקטור פועל בחוסר תום לב, או שבדיקה כאמור עלולה לפגוע בטובת החברה".



ברם קובע בבקשה לצו מניעה דחוף שאת ההגבלה על זכות העיון יש לפרש על דרך הצמצום ולמנוע אותה רק מסיבות חמורות ביותר.



כתב התביעה של בר-לב ומרום הוא עליית מדרגה בקרב שהשניים מנהלים נגד אי.די.בי והעומד בראשה. לפני כמה חודשים פנה מרום בתלונה לרשות ניירות ערך ודרש בין היתר הבהרות לגבי מעמדה של קרן סקיי. מרום דרש לדעת אם קרן סקיי, שמציגה את עצמה כשותפים וכבעלים באי.די.בי תיירות, אכן משמשת ככזאת, או שמא היא רק נושה של החברה שלוותה כספים תמורת איגרות חוב להמרה.



מאי.די.בי נמסר: "החברה טרם קיבלה את כתב התביעה ודוחה את טענות מרום, שהיא למדה עליהן מהתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully