וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מעלה דמי ניהול גם בקרנות

מאת נועם בר

8.3.2011 / 6:49

לאחר העלאת דמי הניהול בקופות הגמל מעלה פסגות גם את דמי הניהול בקרנות המנהלות 3 מיליארד שקל



>> אתמול הודיע בית ההשקעות כי החל בסוף מארס יועלו את דמי הניהול בארבע קרנות נאמנות גדולות שלו המנהלות יחד כ-3 מיליארד שקל. בניגוד לגל העלאות הקודם בדמי הניהול בסוף 2010 שהתמקד בקרנות הכספיות, הפעם ההתמקדות היא בקרנות פחות סולידיות.



בקרן אלפא 90/20 המנהלת כ-1.5 מיליארד שקל יועלו דמי הניהול מ-0.9% ל-1.2%. בקרן הנאמנות פסגות מודל קונצרני עם היקף נכסים של 578 מיליון שקל יועלו דמי הניהול מ-0.4% ל-1%. העלאות נוספות יתבצעו בקרן הנאמנות פסגות אגד חוץ אג"ח ופיקדונות נקוב דולר ובקרן פסגות 10/10/90 המנהלות יחד יותר מ-800 מיליון שקל.

בסך הכל, אם העלאת דמי הניהול לא תגרום לגל של פדיונות בקרנות האלו, ייהנה פסגות מתוספת שנתית של כ-11 מיליון שקל לשורת ההכנסות שלו.



בסוף 2010 החליט פסגות במפתיע להעלות את דמי הניהול בשורה ארוכה של קרנות נאמנות שהוא מנהל, רובן קרנות כספיות. הצעד הדרמטי ביותר התרחש בקרן פסגות בטא כספית הגדולה בישראל, שניהלה אז נכסים בהיקף עצום של 6 מיליארד שקל. פסגות, שעד אז לא גבה בקרן דמי ניהול כלל, החליט להתחיל ולגבות דמי ניהול בשיעור של 0.15%. מאז איבדה הקרן את מרבית נכסיה וכעת היא מנהלת בה רק 1.6 מיליארד שקל. בשלושת החודשים האחרונים נפדו מקרנות הנאמנות של פסגות כ-5.4 מיליארד שקל, רובם נפדו מקרנות כספיות.



שלשום פירסם themarker כי גם לקוחות קופות הגמל של פסגות קיבלו בימים האחרונים מכתבים לבתיהם, שבהם התבשרו כי דמי הניהול בקופות שלהם יועלו. זאת שלושה חודשים בלבד לאחר גל העלאות דמי ניהול רחב שביצע פסגות בקופות הגמל שהוא מנהל.



בסוף 2010 רכשה קרן איפקס את השליטה בפסגות לפי שווי של 2.74 מיליארד שקל. נציגת איפקס בישראל, זהבית כהן, יחד עם מנכ"ל פסגות החדש, רונן טוב, מבינים שכדי להחזיר את ההשקעה צריך לשנות את האסטרטגיה. במקום להתמקד בנתח שוק, בין השאר מעצם היותו של פסגות בית ההשקעות הגדול בישראל, הדגש צריך להיות על רווחיות. כך יוכל להחזיר את ההשקעה הגדולה כמה שיותר מהר. זאת בשונה מהאסטרטגיה שהוביל בשנים האחרונות המנכ"ל הקודם, רועי ורמוס, תחת בעלת השליטה אז, קרן יורק.



מפסגות נמסר: "במסגרת הניהול השוטף לכל אורך השנה מתקיימת בחינה של דמי הניהול בפסגות ומתבצעות התאמות בהתאם - העלאות או הורדות. ממוצע דמי הניהול בקרנות של פסגות נמוך מממוצע דמי הניהול בתעשיית הקרנות ומגיע ל-1.03%, לעומת 1.12% בממוצע בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully