וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק החליט להגביר את תפוקת הנפט; מחירו יורד ב-1.2%

רויטרס

8.3.2011 / 9:15

חברות נפט ובנקים בוול סטריט הפסיקו את המסחר עם לוב במסגרת הסנקציות המערביות נגד המדינה



ארגון מדינות הנפט אופ"ק החליט להגביר את תפוקת הנפט, כדי לבלום את הזינוק במחירי הנפט, ולהרגיע את החששות מפני מחסור עולמי, כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". לפי הדיווח, כוויית, איחוד נסיכויות המפרץ וניגריה יגדילו את תפוקת הנפט שלהן ב-300 אלף חביות ביום בשבועות הקרובים.



הגברת תפוקת הנפט של מדינות אלה, בשילוב עם סעודיה שהודיעה על כך מוקדם יותר, צפויה לפצות על הירידה בתפוקה של לוב, לפי העיתון.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל יורדים כעת ב-1.2% ל-104.18 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים מסוג ברנט יורדים ב-1% למחיר של 113.84 דולר לחבית בלונדון.



חברות הנפט הגדולות ובנקים בוול סטריט הפסיקו את המסחר בנפט עם לוב, במסגרת הסנקציות נגד המדינה, מה שצפוי להשבית כמעט לחלוטין את ייצוא הנפט מלוב ולהמשיך ולהעלות את מחירי הנפט.



בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי הפסיק בשבוע האחרון את המסחר בנפט עם לוב, כך אמר אתמול מקור המקורב לבנק. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי גם חברות הנפט הגדולות ביטלו עסקות הקשורות ללוב. קונוקו פיליפס אמרה כי החליטה להפסיק את הייצוא של 46 אלף חביות נפט ביום שהיא בדרך כלל מייצרת בלוב. אקסון מוביל אמרה גם היא כי היא דבקה בסנקציות נגד לוב, ו-bp אינה מבצעת עסקות חדשות עם לוב, לדברי אדם המקורב לענקית הנפט הבריטית.



כמעט מחצית מתפוקת הנפט של לוב, אשר לפני המהומות היתה בקצב של 1.6 מיליון חביות ביום, שותקה בשל העימותים האלימים בין המורדים לבין נאמניו של השליט מועמר קדאפי. סוחרים צופים כי היצוא מלוב - יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה - ימשיך לרדת, בשל הסנקציות הבינלאומיות שהטילו עליה מדינות המערב, כולל ארה"ב.



אוליביה ג'ייקוב, יועץ בחברת פטרומטריקס, הסביר: "לא כדאי לראות את שמך מופיע על מסמך שקשור לעסקות עם לוב. חלק מהחברות שקונות מלוב שוקלות את הסיכון לתדמיתן כנגד מה שהעסקות האלה יתנו להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully