וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: הגברת השוויון המגדרי בחקלאות תפחית את מספר הרעבים בעולם

סוכנויות הידיעות

8.3.2011 / 10:17

"אם לנשים באזורים חקלאיים תהיה גישה שווה לקרקע ומשאבים, מספר הרעבים בעולם יקטן ב-100 מיליון לפחות"



ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (fao) קרא היום להגביר את השוויון המגדרי במגזר החקלאי בעולם, בצעד שיגביר את התפוקה החקלאית ויפחית את מספר הרעבים בעולם ב-100 מיליון לפחות.







"אם לנשים באזורים חקלאיים תהיה גישה לקרקע, טכנולוגיה, שירותים פיננסיים, חינוך ושווקים כפי שיש לגברים, הייצור החקלאי יוכל לצמוח", מסר ה-fao בדו"ח המזון והחקלאות ל-2010-11. "ניתן יהיה להפחית כך את מספר הרעבים ב-100-150 מיליון".



מזכ"ל ה-fao, ז'ק דיוף, אמר במסיבת עיתונאים ברומא כי "שוויון מגדרי אינו רק רעיון נשגב, אלא גם צורך הכרחי להתפתחות החקלאית ולביטחון במזון". דיוף הוסיף כי "עלינו לקדם את השוויון המגדרי ולהעצים את תפקידן של נשים בחקלאות כדי לנצח במאבק נגד הרעב והעוני".



לנשים ברחבי העולם אין גישה שווה למשאבים חקלאיים ולקרקעות. במדינות מתפתחות שנתוניהן זמינים, בין 3% ל-20% מבעלי האדמות הן נשים, על פי דו"ח fao. "נשים חוואיות משיגות בדרך כלל תוצרת קטנה יותר מגברים, לא משום שהן פחות מוכשרות, אלא מפני שהן עובדות בחוות קטנות יותר ונעזרות בפחות דשנים, זרעים וכלים אחרים", אמרה טרי רייני, עורכת הדו"ח.



נשים מהוות בממוצע 43% מכוח העבודה החקלאי במדינות מתפתחות - 20% בממוצע האמריקה הלטינית וכמעט 50% באסיה ובאפריקה שמדרום לסהרה, לפי הדו"ח. ואולם נשים אלה מרוויחות בדרך כלל שכר נמוך יותר מעמיתיהן הגברים, וחלק גדול מהן מועסק במשרה חלקית ולפי עונות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully