וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים מענף התיירות: ההפסד של ישראל מהמהומות במצרים גדול מהרווח

עירית רוזנבלום

8.3.2011 / 11:15

צפויה עליית מחירים של 20% לתיירות היוצאת בקיץ



"להערכתי, ההפסד של ישראל מהמהומות במצרים בתחום התיירות יהיה גדול מן הרווח", אומר מנכ"ל חברת אשת תיירות נכנסת, אמנון בן דוד. גם לדברי מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר, התיירות לישראל אינה יכולה להיבנות מתנודות פוליטיות לכאן ולכאן. "צריך שקט ויציבות. ככל שיקדים לחזור השקט, כן ייטב לכל התיירות באזור".



בתעשיית התיירות קיוו שהמצב הבלתי יציב במצרים יביא לנחשול של תיירים לפסח, אך בינתיים התחדשו בשבוע שבעבר הטיסות לשארם א' שייח. חברות נסיעות בפולין, ברוסיה ובגרמניה, למשל, כבר חידשו את הטיסות לשם, כולל חברות שהעבירו טיסות לתקופה מסוימת לאילת. לעומת זאת, אומר בן דוד, בישראל יש ביטולים של קבוצות ושל בודדים בגלל המתיחות במזרח התיכון, עם התייחסות לטיל שנפל בבאר שבע.



"מארה"ב, מקנדה ומברזיל יש ביטולים לטווח הקצר וגם הארוך יותר, של צליינים אך גם של תיירים ברמה גבוהה. מדובר בקבוצות שעמדו לבקר בישראל ובמצרים ובקבוצות שהיו אמורות לבקר רק בישראל, וביטלו בגלל המתיחות". אתגר אומר בזהירות: "יש ביטולים ברמה מסוימת ויש הרגשה של עצירה מתונה בקצב הזמנות".



יוסי פישר, בכיר בתעשיית התיירות, מספר אף הוא על ביטולים ועצירת הזמנות חדשות בתיירות הנכנסת של קבוצות בעיקר מאסיה ומדרום אמריקה שתכננו סיור משולב של מצרים, ישראל וירדן. "ההערכה בתחילה היתה שנרוויח מחוסר היציבות במצרים ומכך שישראל מצטיירת כאי של שקט באזור סוער. בפועל המצב שונה. חוסר הבנה בסיסי של הגאוגרפיה של האזור בקרב ציבור הנופשים האירופי גורם להם להסס להגיע למזרח התיכון כולו ומה לעשות? ישראל היא חלק מהאזור", הוא אומר. עיקר הביטולים הם ברשתות מלונות ברמה של 4-3 כוכבים שבהם משתכנות קבוצות כאלה".



בן דוד מספר שהיסוסים והאטה בקצב ההזמנות ניכר מצפון אמריקה ומאירופה וכי בקבוצות שכן מגיעות, מספר המשתתפים קטן יותר. "ההאטה בהזמנות הגיעה גם למופע אאידה, שעד תחילת השנה קצב ההזמנות אליו היה טוב וציפינו שנעבור את 6,000 ההזמנות", מציין בן דוד, "אולם בינואר ובפברואר היה קיטון בהזמנות וגם קיבלנו ביטולים מנורבגיה ומגרמניה, כך שכמות התיירים למופעים הללו תהיה קטנה יותר, בעיקר בגלל המשבר".



לקראת הפסח מסתמנת תפוסה טובה במלונות אילת ותל אביב, כמדי שנה, שכן בפסח יש תנועה יהודית בעיקר מצרפת המתרכזת במקומות אלה. השנה תחול עליה מסוימת של התיירות המסורתית של יהודים צרפתים לישראל, שיוותרו הפעם על טוניסיה בגלל אי היציבות הפוליטית. התיירות היהודית מצרפת למרוקו, עם זאת, ממשיכה ואינה מגיעה לישראל כחלופה.



פישר גם צופה עליית מחירים משמעותית של 20% בתיירות היוצאת מישראל בקיץ עקב התייקרות הטיסות והסטת תנועת תיירים אירופים מיעדים שתיכננו להגיע אליהם בארצות המזרח התיכון וחופי טוניסיה. האירופים פונים ליעדים פופולאריים חלופיים באירופה ובהם איי יוון, חופי ספרד והאיים, הריביירה הטורקית, חופי הים השחור בבולגריה והריביירה הקרואטית. "אלו הם יעדי הנופש הקלאסיים של הנופש הישראלי בחודשי הקיץ ועל מנת לקבל את החדרים עבור הישראלים ייאלצו מפעילי הנופשונים הישראליים לשלם יותר משנה שעברה", מציין פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully