וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ': סיכון של 60% למשבר בנקאות בסין בגלל בועת הנדל"ן

סוכנויות הידיעות

8.3.2011 / 11:22

מערכת הבנקאות חשופה למשבר בשנתיים הקרובות בעקבות היקף שיא בהלוואות הבנקים וזינוק במחירי הנדל"ן



סין עומדת בפני סיכון של 60% למשבר במערכת הבנקאית בשנתיים הקרובות, בעקבות היקף השיא בהלוואות הבנקים והזינוק במחירי הנדל"ן, כך על פי מדד של סוכנות דירוג האשראי פיץ'.



פיץ' רואה סיכון לכך ש"חורים במאזני הבנקים" יגרמו להתפוצצות בועת הנדל"ן בסין, אמר ריצ'רד פוקס, מנהל בכיר בפיץ', בראיון טלפוני לבלומברג. הבנקים בסין עודדו את עליית מחירי הנדל"ן כאשר העניקו הלוואות בסכום שיא של 17.5 טריליון יואן (2.7 טריליון דולר) ב-2009 ו-2010, במהלך תוכנית התמריצים שסייעה לסין להתאושש מהמשבר הכלכלי.



פיץ' דירגה את הסיכון המערכתי לסין כ-mpi3, הדרגה הגבוהה ביותר מבין שלוש במדד. המדד של פיץ' צפה בשנים קודמות את המשברים באיסלנד ובאירלנד, אמר פוקס. עם זאת, המדד לא הזהיר מראש בנוגע למשבר הבנקים בספרד.



מערכות בנקאיות בשווקים מתעוררים חשופות למשבר כשצמיחת האשראי עולה על שיעור שנתי של 15% במשך שנתיים, ומחירי הנדל"ן הריאליים עולים ביותר מ-5%, לפי פיץ'. האשראי בסין עלה בשיעור שנתי ממוצע של 18.6% במהלך 2008 ו-2009, במקביל לזינוק במחירי הבתים, אמרה פיץ'.



ראש ממשלת סין וון ג'יבאו התחייב בסוף השבוע להגביר את המאמצים לצנן את שוק הנדל"ן בסין, ואמר למחוקקים במדינה כי העלייה המוגזמת במחירי הבתים בחלק מהערים הגדולות היא סוגיה ציבורית מדאיגה ביותר.



עם זאת, החששות של פיץ' מגיעים בניגוד לעליה ברווחי הבנקים וביחס הלימות ההון שלהם, לפי נתונים של רשות הפיקוח על הבנקים בסין. הבנקים הסינים אשר נסחרים בהונג קונג צפויים לדווח בסוף החודש על רווחים גבוהים עבור 2010, צופה בנק bnp פאריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully