וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש ברוקראז' מורידה המלצה לרמי לוי: הניהול הטוב והצמיחה החזקה מתומחרים במניה

יורם גביזון

8.3.2011 / 13:49

האנליסט מאיר סלייטר מעריך: מחזור המכירות של החברה יצמח ב-27% לרמה של 437 מיליון שקל ברבעון הרביעי



התוצאות הטובות הצפויות ברבעון הרביעי, ההתנהלות הנכונה של החברה והמשך הצמיחה בשיעורים גבוהים - כולם מתומחרים במחיר הנוכחי" - כך מסביר מאיר סלייטר אנליסט בדש ברוקראז' את הורדת ההמלצה למניית מ"תשואת יתר לתשואת שוק". סלייטר הותיר בעינו את מחיר היעד - 140 שקל למניה שגבוה ב-6.9% ממחירה של המניה בבורסה בפתיחת המסחר.

סלייטר מציין שמיום מתן ההמלצה הקודמת, עלתה מניית רמי לוי ב-11% בעוד שמדד ת"א 100 ירד ב-6% והפער בין מחיר היעד למחיר השוק של המניה התכווץ ל-6.9% בהשוואה לפער של 18.6% במועד ההמלצה ועל כן הוא מוריד את המלצתו ל"תשואת שוק".







סלייטר מציין שב-6 השבועות שחלפו ממתן ההמלצה הקודמת שככה מעט התחרות לאחר שהחריפה בינואר עקב הסבת סניפי תת הרשת ביג ברשת שופרסל לסניפי תת הרשת דיל המתאפיינת במחירים נמוכים יותר, ועם זאת בחודש האחרון חזרו המחירים לעלות.



גורם נוסף שמשפיע על ההמלצה הוא העלאת שכר המינימום עליה הוכרז בשבוע החולף. להערכתו, העלאת שכר המינימום תגרום להרעה מסוימת בתוצאות הכספיות של חברות הקמעונאות בחודשים שלאחר יישום ההחלטה אולם אחר כך יועלו המחירים ברשתות כדי לכסות את העלייה בהוצאות, וכך הרווחיות הגולמית צפויה להתרחב על מנת לשמור על הרווחיות התפעולית כפי שמתרחש ב-4 השנים האחרונות.



רמי לוי חתמה במחצית פברואר 2011 על הסכם עם פלאפון לקבלת שירותי mvno (מפעיל סלולרי על בסיס תשתית קיימת של חברת סלולר) במודל של mvno לייט, כלומר מודל שמבוסס על קבלת כל השירותים הנדרשים כולל תפעול גביה ושירות מפלאפון. סלייטר מעריך שהסיכון לרמי לוי במודל זה נמוך שכן ההשקעה הראשונית הכרוכה בכניסה לפעילות זו מצטמצמת ל-500 אלף שקל עבור רכישת המותג אולם גם הרווחיות הצפויה נמוכה כך שהפעילות תרחיב את סל המוצריפ של הרשת במטרה לחזק את נאמנות הלקוחות.



סלייטר קובע שרשת רמי לוי מנוהלת היטב וממשיכה להוביל את השוק ביצירתיות אולם גורמים אלו מתומחרים במלואם במחירה הנוכחי של המניה. שוויה של רמי לוי משקף מכפיל רווח של 17.1 על הרווח הצפוי ב-2011 ו-13.8 על בסיס הרווח הצפוי ב-2012 שצפויה להיות השנה שבה רמי לוי תמצה את האסטרטגיה הנוכחית שלה שמטרתה הקמה והפעלה של 20 סניפים. המחיר הנוכחי מגלם את כל פוטנציאל הצמיחה של החברה בשנתיים הקרובות ויש סיכוי נמוך להשבחה נוספת במחיר המניה - כך מעריך סלייטר. הוא צופה שרמי לוי תציג רווח תפעולי של 30.5 מיליון שקל שיהיה 7.0% מהמחזור בהשוואה לרווח תפעולי זהה ברבעון המקביל ב-2009 שבו ויתרו בעלי השליטה על מענקים המגיעים להם.



סלייטר מעריך שמחזור המכירות של החברה יצמח ב-27% לרמה של 437 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2010 בהשוואה למקביל לו ב-2009 בעקבות פתיחת שני סניפים: בעפולה ובגבעת שאול. הרווחיות הגולמית של רמי לוי תגיע להערכתו ל-23.4% מהמחזור לעומת 23.3% מהמחזור בממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 ו-23.7% מהמחזור ברבעון הרביעי של 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully