וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעת אנדורמדה - הדור הבא: קרדן נדל"ן וחיים גייר יחלו בבניית שלב ב' של הפרויקט ביוני

ערן אזרן

8.3.2011 / 15:37

רווחי המכירות הצפויים מפרויקט היוקרה יוכרו רק במועד מסירת הדירות בעוד מספר שנים



פרויקט היוקרה, גבעת אנדרומדה, שחלקו הראשון הושלם ומאוכלס מזה מספר שנים, עומד שוב להתעורר לחיים ברעש הקידוחים והפטישים. ל-themarker נודע כי בחודש יוני הקרוב תחל בנייתו שלב ב' של הפרויקט, שנמצא בבעלותם של קרדן נדל"ן ואינפורמה קפיטל, החברה הבת של איי.אי.אס שבשליטת חיים גייר.



עם זאת, למרות שהבנייה תחל בחודשים הקרובים - ועמה גם המכירות - הרווחים יוכרו על ידי החברות רק בשנים הבאות. הסיבה לכך היא שכללי ה-ifrs (הדיווח החשבונאי של החברות) מכירים ברווחי נדל"ן רק במועד מסירת המפתח - כלומר במועד אכלוס הדירות - שאמור להתרחש בעוד כמה שנים.



פרויקט "גבעת אנדרומדה" בנוי מעל נמל יפו במתחם הנמצא בין הרחובות פסר, מרגוזה, יהודה הימית ויפת. בפינתו הצפונית-מערבית הוא נושק לחומות כנסיית סנט ג'ורג'; בפינתו הדרום-מערבית הוא לבית כנסת יהודי מהמאה ה-19, וחזיתו המערבית נשקפת אל הים. מצפון לו מצויה העיר העתיקה של העיר, ומדרום שכונת עג'מי, שחלקה הצפוני, הקרוב לפרויקט, משופץ ומשוחזר. הפרויקט כולל חניון תת קרקעי, בריכת שחייה, בית קפה, ספא, חדר הקרנה, חדר כושר, מכביסה ועוד.



לפני כשנתיים רכשה אינפורמה קפיטל, בבעלותו של גייר, 50% בפרויקט מידי חברת "מורדות הים" השייכת ליזמים אודי אילן ויואל גת, תמורת שקל אחד. גייר התחייב לכסות את חובותיה של מורדות הים, שהדו"חות הכספיים שלה הצביעו על גירעון בסך 70 מיליון שקל, בנוסף להלוואות-בעלים שקיבלו מהבנקים בהיקף של 40 מיליון שקל. שותפיו של גייר בפרויקט הם קרדן נדל"ן - חברה נכדה של , הנשלטת על ידי יוסף גרינפילד ושנור אבנר.



בתחילת השבוע נודע כי גייר חבר לזכיין דומינוס פיצה הישראלי בגרמניה, יקיר גבאי, ורכש 50% מהזכיינות בתמורה להלוואת בעלים. בנוסף להשקעה זו, גייר באמצעות איי.אי.אס. וחבות הבנות עוסק בבנייה מתועשת, בנדל"ן מניב וייזום פרויקטי נדל"ן. בבעלותו מתחם תעשייה בפלמחים.



פרויקט אנדרומדה התפרסם בגלל תושביו העשירים, שביניהם נמנים כעת ונמנו בעבר בתו של דוד עזריאלי- דנה עזריאלי, צבי ימיני - מבעלי צאג, ערן אילן - חתנו של יגאל ארנון, הסופרת שולמית לפיד, העיתונאי פיטר הונאם והילית ישורון. לפני כחודשיים התקיימה הפגנה גדולה של תושבי המקומיים של יפו, לאחר שדיירי הפרויקט התלוננו על על רעש הבוקע מכנסיית סנט ג'ורג'. בעבר מרגל האטום מרדכי ואנונו אמור היה לגור בדירה בפרויקט שנשכרה על ידי הבי.בי.סי עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully