וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LVMH תשלם 4.3 מיליארד יורו עבור יצרנית התכשיטית בולגרי

רויטרס

8.3.2011 / 16:39

העסקה משקפת פרמיה של 60% על מחיר מניית בולגארי בחודש האחרון ויקרה מהצעת הרכש להרמס



קונצרן היוקרה lvmh הודיע על רכישת יצרנית התכשיטים האיטלקית בולגרי, רשת חנויות התכשיטים השלישית בגודלה בעולם, תמורת 3.7 מיליארד יורו (5.2 מיליארד דולר). ההצעה משקפת פרמיה של 60% על מחיר המניה הממוצע בחודש האחרון, ויקרה ב-82% ממה ששילמה lvmh עבור נתח של 17% בהרמס, במונחים של מכפילי רווחים.




עם זאת, אנליסטים טוענים כי המחיר הגבוה מוצדק - "את המחיר הגבוה ניתן להסביר בתחרות על הרכישה", לדברי מנהל הקרנות ז'ראר מולן מצרפת. נוסף על כך, העסקה צפויה להגדיל את פעילות lvmh בתחום התכשיטים ולהגביר נוכחותה בשווקים מתעוררים כסין. לדברי מקורות המקורבים לעסקה, עם הצעות הרכש המתחרות נכללו הצעות מצד חברת רישמון ומצד חברת ppr.



העסקה מעניקה לבולגרי מכפיל הכנסות בשווי 3, לעומת מכפיל הכנסות של 2.7 עבור רשת האופנה ברברי, למשל, או 2.3 עבור רשת התכשיטים טיפאני. מכפיל הרווח של העסקה הוא 28.2, לעומת מכפיל רווח של כ-15.5 עבור הנתח שרכשה lvmh בהרמס.



סכום העסקה הכולל, מגיע ל-4.3 מיליארד יורו, אם כוללים הנפקת אג"ח להמרה בהיקף 600 מיליון יורו. lvmh תרכוש את אחזקות משפחת בולגרי בחברה - 50.4%, ובתמורה תקבל המשפחה 3.5% ב-lvmh, ותהיה לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. lvmh תציע לרכוש את יתר מניות בולגרי במחיר של 12.25 יורו למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully