וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת כספית בין אלביט מערכות לאל על מעכבת התקנת מערכת להגנה מפני טילים במטוסי החברה

זוהר בלומנקרנץ

8.3.2011 / 16:56

הנושא יובא מחר להכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו



מחלוקת כספית בין משרדי הממשלה, אל על ואלביט מערכות, מעכבת התקנתה של מערכת חדשה להגנת מטוסים מפני ירי טילים ובכלל זה טילי כתף, מזה כחצי שנה; הנושא יובא מחר (ד) להכרעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו - כך נודע היום (ג') ל-themarker.



המחלוקת בין משרדי התחבורה, האוצר, חברת אל על ואלביט מערכות מתמקדת בשאלה הכספית, מי יישא במימון ההוצאה הכספית של כמויות הדלק הנוספות אשר יצטרכו המטוסים לשאת במיכליהם, לאחר התקנתה של מערכת ההגנה מפני ירי טילי כתף. שכן, מדובר בהוצאה כספית רבה שנאמדת במיליוני דולרים לשנה.



מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, יעקב גנות, נדרש לסוגייה וקיים עוד ביולי, ישיבה רבת משתתפים, בירושלים אשר הסתיימה בלא תוצאה מעשית, בגלל חילוקי הדעות הכספיים ומאז לא חלה כל התקדמות בנושא וכל הצדדים מתבצרים בעמדותיהם.



מדובר במערכת music-c שצריכה להיות מסופקת ע"י חברת אל-אופ - החברה הבת בבעלותה המלאה של אלביט מערכות - ולהיות מותקנת במטוסי נוסעים של חברות התעופה הישראליות, בהיקף כספי של 76 מיליון דולר. אל על נבחרה להיות הראשונה שבמטוסיה תותקן המערכת.



המערכת החדשה מגלה באמצעות טכנולוגיה מבוססת אינפרא-אדום את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו. המערכות הקיימות סיפקו מענה למספר מצומצם של איומים והתאפיינו במשקל גדול יחסית שהפריע לביצועי המטוס. אחת המערכות, לדוגמא, היתה מבוססת על שחרור נורים להטעיה אך ישראל התקשתה לקבל אישורי מדינות להפעיל בתחומן את המערכת, בגלל החשש מצידן לפגיעה באיכות הסביבה.



חברת אלביט מערכות הצליחה באמצעות טכנולוגיות לייזר מתקדמות להקטין את משקל המערכת בעשרות אחוזים ולספק מענה לטווח רחב של איומים. אף על פי כן, התקנתה של המערכת החדשה במטוסי הנוסעים של חברות התעופה הישראליות, תביא להגדלת הגרר ולשימוש רב יותר בכמויות הדלק אשר המטוסים יצטרכו לשאת איתם.



מחברת אל על נמסר בתגובה: "נושא הביטחון חשוב לאל על והחברה אינה דנה בו בתקשורת".



מחברת אלביט מערכות נמסר בתגובה: "התוכנית פועלת לפי לוחות הזמנים שנקבעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully