וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בארה"ב בצרות: מחירי הבתים נפלו לרמה הנמוכה ביותר מאז 2003

סוכנויות הידיעות

8.3.2011 / 18:16

מדד RPX של חברת רדאר לוג'יק נפל ב-34% מאז השיא שרשם ב-2007



מחירי הבתים ב-25 הערים הגדולות בארה"ב נמוכים כיום ב-34% מהשיא שרשמו ב-2007 ונמצאים ברמתם הנמוכה ביותר מזה שמונה שנים - כך עולה ממדד rpx של חברת רדאר לוג'יק, המודד עם מחירי עסקות הנדל"ן היומיים ב-25 הערים המרכזיות בארה"ב.



המדד, המתפרסם באופן יומי, נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-14 במאי 2003, לפי רדאר לוג'יק, ונמוך ב-34% מהשיא שרשם ב-8 ביוני 2007. לאס וגאס ופניקס הובילו את הנפילה במחירי הבתים מבין הערים בארה"ב, עם ירידות של יותר מ-50% במחירי הבתים מאז 2007. השוק היחיד בארה"ב בו לא נרשמה ירידה חדה במחירי הבתים היא מנהטן, בה ירדו מחירי הדירות בפחות מ-10% ב-3 השנים האחרונות.



"לא משנה איך קוראים לזה, מיתון חוזר או המשכו של תהליך ארוך של הידרדרות, המגמה השלישית הנוכחית של מחירי הבתים היא הוכחה לכך ששוק הדיור ממשיך לסבול", אמר קווין אדינס, מנהל מחלקת המחקר של רדאר לוג'יק, שהוסיף כי "אנחנו צופים שהמגמה השלילית תימשך, בשל מלאי הבתים העצום הכולל גם מלאי גדול ונעלם של בתים הנמצאים בחדלות פירעון על משכנתאות או בהליכי עיקול".



מדד s&p/ קייס-שילר, המודד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, ירד במשך חמישה חודשים רצופים. המדד נפל ב-4.3% מאז יולי, וצפוי להמשיך לרדת בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully