וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מזהירה: הקיפאון הפוליטי ביפן מסכן את ההתאוששות הכלכלית

רויטרס

8.3.2011 / 19:58

כלכלני סטנדרד אנד פור'ס צופים כי כלכלת יפן תאט לצמיחה של 1.3% ב-2011



אי הוודאות הפוליטית ביפן מסכנת את התאוששות כלכלת המדינה מהמשבר הכלכלי - כך הזהירה היום סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p), על רקע משבר פוליטי שהוביל להתפטרותו של שר החוץ סייג'י מהארה.



התפטרותו של מהארה חיזקה את חששות המשקיעים בנוגע למעמדו הפוליטי של ראש הממשלה נאוטו קאן, המתמודד עם נפילה בתמיכה הציבורית בממשלתו ועם מאבק חריף בינו לבין מפלגות האופוזיציה, הדורשות ממנו לפזר את הפרלמנט ולהחזיר על בחירות בזק על רקע שערוריית תרומות וקיפאון פוליטי.



ממשלתו של קאן מתכוונת להגיש שורה של הצעות לפרלמנט במטרה לממן את תקציבה השנתי של יפן לשנת הכספים שתתחיל ב-1 באפריל, בסך 1.1 טריליון דולר, אולם המפלגה הליברלית-דמוקרטית (ldp), ששולטת בבית העליון של הפרלמנט, תוכל לחסום את ההצעות ובכך להוביל להשבתה של פעילויות הממשל עד הקיץ.



s&p הזהירה היום כי היא אינה צופה שהתמ"ג היפני יצמח ב-2011 לרמות הקרובות לרמה בה היה לפני המשבר, בעקבות המשבר הפוליטי הממשיך להעיב על הצמיחה הכלכלית. כלכלת יפן צמחה ב-3.9% ב-2010, אולם כלכלני s&p צופים כי הכלכלה היפנית תאט לצמיחה של 1.3% ב-2011, לאחר שנסוגה ב-6.3% ב-2009 וב-1.2% ב-2008. "התמ"ג של יפן עדיין לא התאושש לרמה בה היה ב-2007", ציינו כלכלני s&p.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully