וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחור ניו-יורקי בעולם דיגיטלי

אורן פרנק

9.3.2011 / 7:05

החיים באינטרנט



>> קם אדם בבוקר ומחליט שיש לו פגישה דחופה בלוס אנג'לס. הוא שולף את האייפד, ונכנס לאחד מעשרות האתרים שמאתרים את הכרטיס הזול ביותר. באתר של אמריקן איירליינס ניתן לקנות מיידית כרטיסים בנקודות, או בכסף, או בכל שילוב של השניים. אם חסרים לו מיילים, הוא יכול לפתוח לשונית נוספת בדפדפן שלו, להיכנס לאתר של חברת כרטיסי האשראי ולהעביר מיידית נקודות שיומרו למיילים. את כרטיס הטיסה ניתן לקנות לאותו היום - ולא תמיד חייבים להמתין ליולי 2013, שבו יוצא במקרה יום שישי ה-13 ורבים לא טסים, ולכן יש מקום בנקודות.

רכש את הכרטיס, ומיד יעשה צ'ק-אין באתר, שמצדו ישגר לאייפון שלו את כרטיס העלייה למטוס. ברקוד. לא צריך נייר. שולף האיש את רוקט-טקסי, האפליקציה שמסדרת לו מונית פנויה, ויוצא בדרכו לביקור בנמל התעופה. בדרך האייפון מספר לו אם הטיסה יוצאת בזמן, מה מצב התורים בביטחון בשדה התעופה והאם מומחי הרשת חושבים שהמושב שהזמין בביזנס הוא מושב טוב. במטוס הוא מתחבר לגוגו, שירות האינטרנט האווירי, ופוצח בצ'אט שמיימי עם זוגתו.



במקביל לצ'אט הוא נכנס לפרש-דיירקט, ומזמין משם מזון טרי וארוז שיגיע לביתו בשעה שביקש. אם אתם מודאגים מאיכות הפירות והירקות, הרי שפרש-דיירקט הכניסו מנגנון שמאפשר לצרכנים לדרג את איכות המוצרים, ממש כמו באמזון. האיש, האמון על קניית המזון לבית, לא מישש ירקות, עמד בתור או נשא את סליו כבר הרבה זמן - והוא לא ממש מתגעגע למגה או שופרסל על שלל מנעמיהם.



כעת הוא מתפנה לקנות מתנות לבנותיו, לזוגתו ולו דרך אתרים ואפליקציות, שמציעים כולם מחיר תחרותי, שירות מהיר ונוח וחוויית משתמש נעימה ואסתטית יותר - למשל gilt.com או net-a-porter. עם סיום השופינג הוא מקבל הודעה מזוגתו, בה היא שואלת אם זכר להזמין מקום במסעדה, שהרי קבענו עם הצוקרברגים. הוא עונה שוודאי שהזמין, ובמידה מסוימת זה נכון, כי ממש באותה השנייה הוא מתחבר גם עם האייפד, מפעיל את open table ומזמין שולחן לתשע באטלנטיק גריל. טיימינג זה הכל. כיוון שהוא כבר באייפד הוא קונה ספר חדש, קורא 50 עמודים, מפסיק ויוצר סימון של מקומו בספר, שמתעדכן באפליקציות הקינדל בכל המחשבים שלו במקביל. ויש כמה כאלה.



אחרי 30 שניות של מנוחה השעמום גומר אותו, אז הוא מדליק טלוויזיה. סליחה, מחשב. סליחה, אמזון פריים, שכולל היום סטרימינג של אלפים רבים של סרטים ותוכניות טלוויזיה, ועולה 79 דולר לשנה. לא לחודש. אמזון, נטפליקס, הולו, וודו, בוקסי, אפל tv ודומיהם ייתרו את הצורך בכבלים, ונותנות תוכן וידיאו מצוין דרך הרשת - שעולה בערך רבע מהכבלים.



הכפילו את מספר השירותים שתוארו כאן פי 100, ותקבלו יום בחייו של משתמש דיגיטלי מצוי בארה"ב - כלכלה דיגיטלית מתקדמת, שבה התחרות האגרסיבית על לבו וכיסו של הצרכן מייצרת אינספור חידושים ושימושים, שהופכים את האינטרנט לכלי שמשנה לחלוטין את סגנון ואיכות החיים שלנו, והופך לחלק קריטי ובלתי נפרד מהם. נקווה שבקרוב גם כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully