וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמת נשים כמנוע לצמיחה כלכלית

הילארי רודהם קלינטון

9.3.2011 / 7:05

יום האשה הבינלאומי הוא הזדמנות לברך על ההישגים המרשימים במאה האחרונה, אך גם לזכור כי הדרך לשוויון מגדרי מלא ולשילוב נשים בפוליטיקה ובעסקים עדיין ארוכה



>> אחד משוקי הצמיחה הגדולים בעולם עשוי להפתיע אתכם. שמעתם כבר על ההזדמנויות הנפתחות במדינות כמו סין, באזורים כמו אסיה ובתעשיות כמו הטכנולוגיות הירוקות, אך שוק מתעורר שלא קיבל את תשומת הלב הראויה לו הוא נשים.

כיום יש יותר מ-200 מיליון נשים יזמיות בעולם; נשים מרוויחות יותר מ-10 טריליון דולר בשנה, סכום שצפוי לצמוח ב-5 טריליון דולר בשנים הקרובות. במדינות מתפתחות רבות, שכר הנשים צומח במהירות רבה יותר מזה של הגברים. עובדות שכאלה צריכות לשכנע את מנהיגי הממשלות והעסקים בעולם להתייחס להשקעה בנשים כאל אסטרטגיה ליצירת משרות ולעידוד צמיחה כלכלית. רבים עושים זאת, אך מאגר הנשים המוכשרות אינו מוערך מספיק, אינו משתכר מספיק ואינו מיוצג מספיק בעסקים ובחברה.



ברחבי העולם נשים עושות שני שלישים מהעבודה, אך משתכרות רק שליש מסך ההכנסות ומחזיקות פחות מ-2% מהקרקע. שלושה מיליון איש אינם זוכים לגישה לשירותים פיננסיים בסיסיים ומובנים מאליהם, כגון חשבונות בנק וקווי אשראי; מרביתם נשים. בימים אלה אנו עדים להשפעות דיכוי הנשים במזרח התיכון, שם חסימת הגישה לנשים לחינוך ולעסקים פגעה בצמיחה הכלכלית וסייעה להוביל לתסיסה חברתית.



אפקט האדווה



אם נשקיע בחינוך נשים ונעניק להן הזדמנות לקבל אשראי או להקים עסק קטן, נוסיף דלק למנוע רב עוצמה של התקדמות לנשים, למשפחותיהן, לקהילותיהן ולמדינותיהן. נשים משקיעות עד 90% מהכנסתן במשפחה ובקהילה. כשנשים זוכות לגישה שווה לחינוך ולשירותי בריאות ולחופש לעשות עסקים, היתרונות הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים מתפשטים הרבה מעבר לביתן.



במסגרת מדיניות החוץ של ארה"ב אנו מעודדים ממשלות ועסקים להשתמש בכלים שברשותם כדי לספק אשראי, שירותי בנקאות וביטוח לנשים רבות יותר. באמצעות יוזמת mwomen, נתחיל לסגור את הפער המגדרי בגישה לטכנולוגיות ניידות, שישפרו את שירותי הבריאות, רמת האוריינות, החינוך והפוטנציאל הכלכלי.



זהו אחד הדגשים המרכזיים של הפעילות הדיפלומטית שלי. בכל מקום בעולם שאליו אני מגיעה, אני נפגשת עם ממשלות, ארגונים בינלאומיים וקבוצות אזרחיות כדי לדון במדיניות הכלכלית שתסייע למדינותיהן לצמוח באמצעות הרחבת הגישה למשרות ולמימון לנשים. אנשי עסקים רבי השפעה בארה"ב אימצו שליחות זאת. אקסון מובייל מכשירה נשים יזמיות שיסייעו לחברה לקדם מדיניות ליצירת הזדמנויות נוספות; וקוקה קולה הכריזה על אתגר שאפתני בתוכנית "5 עד 20" להעצמה ולהכשרה של 5 מיליון נשים כיזמיות צעירות בעולם עד 2020.



קבוצת גולדמן סאקס השיקה את יוזמת 10,000 נשים, שנועדה לפתוח דלתות לנשים שבאופן שונה לא היו משיגות גישה לחינוך עסקי; ארנסט אנד יאנג יזמה תוכנית בשם "נשים מנצחות", שמטרתה לסייע לנשים יזמיות ללמוד אסטרטגיות צמיחה מכמה מהמנהיגים המצליחים ביותר בארה"ב. חברות בכל רחבי העולם מחויבות להגברת התפוקה, להנעת הצמיחה הכלכלית ולרתימת כוחם של השווקים המתעוררים על ידי גיוון רב יותר. כפי שאמר רוברט זוליק, נשיא הבנק העולמי, "שוויון מגדרי הוא כלכלה חכמה".



גם ממשלות מעבירות חוקים שתומכים בהעצמה כלכלית של נשים ובניית מודעות לזכויות נשים. בוצואנה, למשל, הסירה את המגבלות על העסקת נשים בתעשיות מסוימות; מרוקו מאפשרת כיום לנשים לפתוח עסקים ולהשיג משרות מבלי צורך באישור הבעל; ובוליוויה יזמה תוכנית לזכאות על קרקעות שמקדמת זכויות שוות לבעלות על נכסים לנשים ולגברים.



הישגים מרשימים



השבוע אנו חוגגים 100 שנה ליום האשה הבינלאומי. זוהי הזדמנות לברך על הישגי הנשים. במאה האחרונה נרשמה התקדמות אדירה, כמעט בכל ההיבטים, בבריאות נשים, בהזדמנויות הכלכליות שלהן ובכוחן הפוליטי. כיום אפשר למצוא נשים מנהיגות בכל התחומים. מעולם בהיסטוריה לא פעלו כוחות כה רבים למען שוויון מגדרי.



יום האשה הבינלאומי הוא גם הזדמנות לזיהוי הצרכים שעוד ניתן לעשות כדי לתמוך בנשים ובנערות בעולם. אני מפצירה בפני כל מי שקורא שורות אלה לחשוב כיצד אתם וחבריכם תוכלו לתמוך בנשים ולהפוך את המלים והרעיונות למציאות.



אם נחליט - כחברות, כממשלות וכעסקים - להשקיע בנשים ובנערות, נחזק את מאמצינו להילחם בעוני, לעודד את הפיתוח ולהרחיב את היציבות. כשנשים משגשגות, משפחות, קהילות ומדינות משגשגות - והעולם הופך להיות שלו ומשגשג יותר.



הכותבת היא מזכירת המדינה של ארה"ב. המאמר פורסם בבלומברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully