וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר החוב בשפיר פרויקטים

מאת יורם גביזון

9.3.2011 / 7:05

בעלי האג"ח של חברת הנדל"ן אישרו דחיית פירעון חוב של 180 מיליון שקל; החוב ישולם בתשלום אחד בעוד שלוש שנים



>> ההרפתקה האירופית של חברת שפיר פרויקטים הסתיימה אתמול בהסדר עם בעלי האג"ח של החברה. שפיר פרויקטים התקשתה לפרוע במועד את תשלומי הקרן והריבית על אג"ח בהיקף של 180 מיליון שקל, הלוואות בעלים בסכום כולל של 100 מיליון שקל ולעמוד בהתחייבויותיה לבנק לאומי רומניה בסך 88 מיליון שקל.

בעלי האג"ח אישרו ברוב של 99% הסדר שידחה את פירעון החוב. שפיר היתה אמורה לפרוע את הקרן לבעלי האג"ח בשישה תשלומים חצי-שנתיים שווים, עד נובמבר 2013, אבל בעקבות הסדר החוב ישולם החוב במלואו בתשלום אחד בעוד שלוש שנים.



הריבית המשולמת על איגרות החוב תועלה מ-7.3% ל-9%. תשלום קרן החוב לבנק לאומי רומניה יידחה בשנה, למארס 2012. שפיר הנדסה, החברה האם של שפיר פרויקטים, תעמיד לרשות החברה הבת 1.5 מיליון שקל לשנה בשלוש השנים הקרובות, לצורך מימון פעילותה השוטפת. בעלי השליטה גם הסכימו להמיר חוב של 15.5 מיליון שקל להלוואות נחותות ביחס לחוב לבעלי האג"ח - כך שהיקף הלוואות הבעלים הנחותות יגדל ל-57 מיליון שקל.



שפיר פרויקטים תפרסם הצעת רכש ל-10 מיליון איגרות חוב במחיר של 45 אגורות לאיגרת, כלומר בתמורה ל-4.5 מיליון שקל. מחיר זה גבוה ב-29% מהמחיר בבורסה של האיגרות ונמוך ב-62% מהשווי המתואם של האיגרות, כולל הפרשי הצמדה למדד וריבית שנצברה עליהן.



שפיר פרויקטים התחייבה לא לפרוע תשלום כלשהוא לבעלי השליטה עד לתשלום חוב של 18 מיליון שקל לפחות, ושפיר הנדסה תערוב לתשלום. לאחר תשלום 18 מיליון השקלים לבעלי האג"ח וביצוע הצעת הרכש יהיה מעמד החוב לבעלי האג"ח והחוב לבעלי השליטה שווה וייפרע באופן יחסי להיקפו.



שפיר פרויקטים רשאית לדחות את פירעון יתרת החוב לבעלי האג"ח לחמש תקופות נוספות, של שנה כל אחת - רק לאחר שתפרע 18 מיליון שקל ובתנאי שהחברה האם תערוב לתשלום 6 מיליון שקל נוספים בכל פעם שהחוב יידחה, ולממן את החברה בסכום של 1.5 מיליון שקל לשנה בכל תקופת דחייה.



שפיר פרויקטים הוקמה על ידי משפחת שפירא במטרה להשקיע בנדל"ן במזרח אירופה. החברה גייסה 95 מיליון שקל בהנפקת אג"ח במאי 2007 ורכשה שלוש קרקעות - בשכונת פיפרה, בגבולה הצפוני של העיר בוקרשט, באזור הסמוך לעיר סיביו ובעיר דנייפרטרובסק שבאוקראינה - אבל הקפיאה את פיתוח הפרויקטים על רקע המשבר הכלכלי העולמי והירידה בביקושים למגורים ולמסחר, שהקשו על גיוס מימון להשלמתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully