וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מהרכוזיות? הכנסת זקוקה לכם

אורה קורן

9.3.2011 / 9:15

הוועדה להגברת התחרותיות במשק זקוקה לדוגמאות שימחישו את רמת התחרותיות במשק. הוועדה הזמינה את הציבור להציג את עמדותיו בנושא במטרה לבחון את פירוק הפירמידות במשק

הוועדה להגברת התחרותיות במשק בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, פנתה היום בהודעה לציבור, בה היא מזמינה אותו להציג את עמדותיו בנוגע לסוגיית התחרותיות במשק הישראלי.

במסגרת זו, קוראת הוועדה לציבור להציג בפניה את עמדותיו ולהביא דוגמאות הממחישות את רמת התחרותיות במשק. הוועדה אף תזמן להופיע בפניה את מי שיחפוץ בכך ושהוועדה תמצא לנכון לזמנו. הוועדה תשמור על סודיות בכל הנוגע לדוגמאות שיובאו בפניה ואסמכתאות הנלוות אליהן, ככל שסודיות זו תתבקש על ידי הפונים.

הוועדה להגברת התחרותיות במשק מונתה בחודש אוקטובר 2010 על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר האוצר, יובל שטייניץ, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. הוועדה הוקמה לאחר שבנק ישראל פירסם דו"ח שקבע, כי המשק הישראלי ריכוזי. על הוועדה הוטל לבחון את מבנה המשק הנוכחי ואת מידת השפעתו - על רמת התחרותיות בענפי המשק; היציבות הכלכלית; צמיחת המשק ועל השוויון בחלוקת ההכנסות. ההערכות הן, כי הרכוזיות פוגעת בתחרות ופגיעה בתחרות מאיטה את צמיחת המשק ואת צמצום הפערים בחברה.

בין הצעדים שבוחנת הועדה כלולים פירוק מבנה הפירמידות של חברות, דוגמת אי.די.בי ומיסוי דיבידנדים בתוך חברות הפירמידה. הועדה גם תידרש לעסוק בשאלה האם יש להגביל את השליטה של גורם עסקי אחד בפעילות העסקית במשק.

בשל סיום כהונתם של שלושה מחבריה, פנו שני יושבי ראש הוועדה לראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל בבקשה למנות בהקדם חברים אחרים במקומם, ובכפוף למינויים להגיש את המסקנות ב-1 ביוני. החברים שסיימו את תפקידם הם: רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים; רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים ופרופ' זהר גושן, מנהל הרשות לניירות ערך. המעוניינים להציג את עמדתם יכולים לקבל פרטים נוספים ולשלוח ניירות עמדה בכתובת: http://www.pmo.gov.il/Taharutiut, עד ליום שלישי, 1 באפריל 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully