וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד העניקה ליו"ר ולמנכ"ל מענקי מניות בשווי כולל של 100 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

9.3.2011 / 9:21

המנכ"ל אלן מולאלי, שהשיב את יצרנית הרכב לרווחיות, קיבל מענק של 56.5 מיליון דולר



ענקית הרכב האמריקאית פורד העניקה למנכ"ל אלן מולאלי וליו"ר ביל פורד מענקי מניות בסכום כולל של כמעט 100 מיליון דולר, עבור עבודתם ב-2009 ו-2010, שנתיים שבהן רווחי החברה ותשואות המניה זינקו.



מנכ"ל פורד אלן מולאלי, אשר הוביל את החברה מהפסדים כבדים לרווח של 2.7 מיליארד דולר ב-2009 ורווח של 6.6 מיליארד דולר בשנה שעברה, קיבל מניות בשווי של 56.5 מיליון דולר לפני מס. יו"ר החברה ביל פורד קיבל מענק של 42.4 מיליון דולר, לפי מסמכים שהגישה פורד לרשות ני"ע בארה"ב (sec).



פורד היתה בקשיים כלכליים והפסידה 12.6 מיליארד ב-2006, כשביל פורד פרש מתפקיד המנכ"ל ומינה את מולאלי להחליף אותו. בתקופת מולאלי, החברה משכנה נכסים, ביניהם הלוגו הכחול האובאלי המפורסם שלה, כדי ללוות יותר מ-23 מיליארד דולר, מה שאפשר לה לשרוד בתקופת המיתון העולמי. החברה גם סגרה חמישה מתוך שבעת המותגים שלה, סגרה מפעלים וקיצצה את כוח העבודה ביותר משליש. בניגוד למתחרותיה ג'נרל מוטורס וקרייזלר, הצליחה פורד להימנע מפשיטת רגל ומחילוץ ממשלתי.



ג'ו פיליפי, נשיא חברת הייעוץ אוטו-טרנדס ואנליסט לשעבר בוול סטריט, אמר כי המענק אינו מוגזם, בהתחשב בשיפור הניכר במצבה של פורד. "הם עשו הרבה כסף בשביל הרבה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully