וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת הדיונים לאישור חוק ששינסקי החלה

צבי זרחיה

9.3.2011 / 9:33

הדיונים המרתוניים באישור חוק ששינסקי למיסוי הגז והנפט של ישראל הגיעו לוועדת הכספים, שפתחה בהכנת הצעת החוק. שר האוצר לוחץ על חברי הכנסת להשלים את החקיקה לפני פגרת פסח

ועדת הכספים תפתח היום בסדרת דיונים מרתוניים לאישור החוק המעגן את המלצות ועדת ששינסקי. בפני הוועדה יופיעו שר האוצר, יובל שטייניץ, ופרופ' איתן ששינסקי שעמד בראש הוועדה. אתמול החליטה ועדת הכנסת להעביר לוועדת הכספים את הצעת החוק הממשלתית.

הדיונים יימשכו בשבוע הבא ברציפות. שטייניץ לוחץ על הח"כים להשלים את החקיקה לפני פגרת פסח. ואולם, לפי שעה לא ברור אם הדיונים יסתיימו עד סוף מארס, כאשר תצא הכנסת לפגרה.

בקרב חברי ועדת הכספים קיים רוב בעד המלצות ועדת ששינסקי. ואולם, חלק גדול מהח"כים תובעים להכניס שינויים בהמלצות ולתת הקלות לחברות הגז הישראליות. כך, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) תובע להפחית את שיעור המס ל-45%-52% וח"כ מירי רגב (ליכוד) סבורה כי יש לבצע חשיבה מחודשת עקב המצב במצרים. ח"כ פאינה קירשנבאום וח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) הודיעו על התנגדותן להמלצות הוועדה. לעומתן, ח"כ חיים אורון (מרצ), ח"כ שי חרמש (קדימה) וח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) תבעו שלא לשנות את ההמלצות. חברות הגז הישראליות מתכוונות להפעיל את צבא הלוביסטים שלהן, כדי לשכנע את הח"כים לשנות חלק מסעיפי החוק ולהעניק להן הטבות.

לוועדת הכספים נמסר כי הושגה הסכמה בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לבין יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully