וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תשקיע 200 מיליארד דולר בדיור בר השגה; בכיר סיני: "ההתייקרות - צעדי ספקולנטים"

סוכנויות הידיעות

9.3.2011 / 10:13

"ההגבלות על רכישות הנדל"ן במדינה מכוונות במיוחד לאלה שאין להם צורך מיידי לדיור ולקורת גג"



העלייה במחירי הנדל"ן בסין נגרמה בחלקה על ידי "ביקוש לא הגיוני מצד ספקולנטים" - כך אמר סגן שר השיכון והפיתוח האורבני והכפרי בסין, קי ז'י.



"ההגבלות על רכישות הנדל"ן במדינה מכוונות במיוחד לאלה שאין להם צורך מיידי לדיור ולקורת גג", כך אמר ז'י במסיבת עיתונאים בבייג'ין, והוסיף: "המטרה הבסיסית שלנו היא להוביל את ההיצע המוגבל לידיהם של אלה שזקוקים לבתים למגורים באופן מיידי".



ז'י הודיע גם כי סין תשקיע השנה יותר מ-1.3 טריליון יואן (200 מיליארד דולר) בדיור בר השגה במטרה להתמודד עם עליית מחירי הבתים במדינה והזעם הציבורי על כך.



סגן שר השיכון הוסיף כי הממשלה תשקיע 1.3 טריליון בבנייתן או בשיפוצן של 10 מיליון דירות למשפחות מעוטות הכנסה השנה. הממשלה תספק יותר מ-500 מיליארד יואן מתוך הסכום, ואת היתר תגייס מחברות. הרשויות יציעו הלוואות, סובסידיות והטבות מס לעידוד בניית הדירות.



"בעזרת ערוצי המימון הנוכחיים ותמיכה של המדיניות החדשה, אני מאמין שנצליח לעמוד במשימה של בניית 10 מיליון דירות מוזלות", אמר קי. עם זאת, התקשורת בסין דיווחה כי הממשלה לא הצליחה לעמוד ביעד של בניית 5.8 מיליון דירות מוזלות בשנה שעברה.



הזינוק במחירי הנדל"ן בסין, בשילוב עם עליה חדה במחירי מזון ומוצרי צריכה נוספים בחודשים האחרונים, עוררו זעם ציבורי בסין, והמנהיגים חוששים מכך שיביאו למהומות חברתיות בנוסח המהומות שהציפו באחרונה את המזרח התיכון.



בנאום מצב האומה בשבוע שעבר התחייב ראש ממשלת סין ון ג'יאבאו להיאבק באינפלציה ובעליית מחירי הדיור ובסוגיות נוספות כמו הפערים הגדלים בהכנסות. ון שב ואמר כי יילחם בספקולנטים בשוק הדיור, שאותם האשים בזינוק במחירים.



מחירי הבתים בסין עלו זה החודש ה-19 ברציפות בדצמבר. ממשלת סין החמירה את ההגבלות על רכישת הבתים בינואר - באמצעות העלאת תשלום המקדמה לרכישת בית שני, מיסוי לבתים בשנחאי ואמצעים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully