וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב לבורסה: הרעה מהותית בתזרים - נקצץ בהוצאות השכר

אופיר בר-זהר

9.3.2011 / 10:51

בהודעה נמסר כי "החברה תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות לצדדים שלישיים"



גל קיצוצי שכר במעריב - לפי דיווח שהוציאה החברה הבוקר לבורסה ניירות ערך חלה "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים ובתוצאות החברה ברבעון הרביעי של השנה, הן ביחס לרבעון המקביל ב-2009 והן ביחס לרבעון השלישי של 2010. החברה מדווחת עוד כי "בהיעדר מקורות מימון נוספים או הזרמת הון נוסף לחברה, תתקשה החברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות לצדדים שלישיים".



את המחיר ישלמו העובדים בשלב ראשון, בגל קיצוצי שכר. לפי הודעת מעריב "בכוונת החברה לנקוט בטווח הזמן המיידי בצעדי התייעלות משמעותיים שיכללו קיצוץ בהוצאות שכר בקבוצה כולה. דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לבחון צעדי התייעלות משמעותיים נוספים על מנת לשפר את התזרים בטווח הזמן המיידי". גורמים בקרבת העיתון אומרים כי מעבר לקיצוץ רוחבי בשכר צפוי להתקיים גל פיטורים בעיתון שיגיע לכל חלקי מעריב.



כפי שדווח היום בבוקר ב-themarker, על מעריב עוברים ימים קריטיים כאשר מקורבים לחברה טוענים כי אם לא תיעשה הזרמת כספים על ידי בעלי החברה זקי רכיב ועופר נמרודי מלאי הנייר של מעריב צפוי לאזול בתוך כשבוע וכפי הנראה גם לא יהיה מספיק כסף בקופה כדי לשלם את משכורות החודש הבא. החודש חלק מהמגזינים של מעריב ירדו לדפוס באיחור של כמה ימים עד שבוע, מה שעלול לגרום גם לאיחור בהגעתם ללקוחות. בשבועות האחרונים אספקת עיתוני מעריב לנקודות המכירה היתה משובשת לפרקים ובחלק מהימים פחתה באופן משמעותי.



עובדים בעיתון חשים חוסר ודאות בנוגע לעתידם הן בגלל המצב הכללי והן בגלל שינויים משמעותיים כמו מינויים בצמרת העיתונים ושינויים עתידיים באופי המהדורה המודפסת. לפני כמה שבועות קיבלו עובדי העיתון במחלקות השונות הודעה על כך כי התשלומים לעובדים יאוחדו כך שמועד תשלום המשכורות יהיה ב-9 לחודש. עבור חלק מהעובדים מדובר בדחייה של כמה ימים שכן חלקם היו מקבלים את שכרם עד כה במועד מוקדם יותר בחודש.



בתחילת החודש בנק הפועלים, המממן העיקרי של העיתון, דרש החזר חוב של 106 מיליון שקל תוך שבוע. הודעת הבנק הגיעה בהמשך להודעתו של רכיב על כך שהחוב של החברה והחברות הבת שלה לבנק הפועלים אינו נכלל בעסקת ההשקעה שלו בחברה. רכיב התחייב לשלם למעריב 12 מיליון שקל ולהעמיד הלוואה לחברה בסך 3 מיליון דולר שאותה השלים לאחרונה.



רכיב השקיע עד כה במעריב כ-15 מיליון דולר. הכנסות מעריב ירדו בתשעת החודשים הראשונים של 2010 ב-11% לעומת התקופה המקבילה לכ-252 מיליון שקל. מעריב רשם בינואר-ספטמבר 2010 הפסד תפעולי תזרימי (ebitda) של 34 מיליון שקל, שהיתוסף להפסד של 29 מיליון שקל ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully