וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 7 שנים: ייבחן גיל הפרישה לנשים

מוטי בסוק

9.3.2011 / 11:45

שר האוצר מינה ועדה ציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים, העומד כיום על 62 שנים. בעקבות דיוני הוועדה, שבראשה יעמוד הממונה על התקציבים, אודי ניסן, צפוי גיל הפרישה לעלות ל-64

שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על כתבי מינוי לוועדה ציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים. על פי תיקון חוק מ-2003, שבהתאם לו הוקמה הוועדה, הוועדה אמורה לסיים את דיוניה עד סוף יוני הקרוב.

הקמת הוועדה נדחתה במשק יותר מ-7 שנים. על פי החוק עומד היום גיל פרישה לנשים על 62, והוא צפוי לעלות בהדרגה ל-64 בעקבות תיקון החוק שנעשה ב-2003. על פי אותו חוק הועלה גיל הפרישה לגברים מ-65 ל-67.

בראש הוועדה יעמוד הממונה על התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, והיא כוללת שורה של אנשי אקדמיה, מחקר, ממשלה ונציגי המעסיקים הגדולים במשק. חברי הוועדה הם קרנית פלוג, מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל, פרופסור יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור איתן ששינסקי מהאוניברסיטה העברית, פרופסור אפרים צדקה מאוניברסיטת ת"א, ורד סוויד, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אסתר דומיניסיני, מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי וכן נציגים של לשכת המסחר והתאחדות התעשיינים.

על אף פניות האוצר, נציגי ההסתדרות טרם העבירו את שמות נציגיהם ולכן בשלב זה אינם חברים בוועדה.

לדברי שר האוצר שטייניץ, "נושא גיל הפרישה הוא בעל משמעויות חברתיות-כלכליות מורכבות. הקמנו ועדה מאוזנת שתבחן לעומק, באופן ענייני ובמקצועיות, את סוגיית גיל הפרישה לנשים ותגיש המלצותיה על מנת שתתקבל הכרעה".

לאחר שהוועדה צפויה תסיים את עבודתה ביוני 2011 ותגיש את המלצותיה לשר האוצר, יונחו ההמלצות על שולחנה של ועדת הכספים של הכנסת. הוועדה אמורה לסיים את דיוניה ולהגיש המלצות עד סוף 2011. במידה שלא תעשה כן, יועלה גיל הפרישה לנשים ל-64 אוטומטית בתחילת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully