וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מקלה על הבנקים הגדולים: בדיקות הנאותות ירוככו השנה בצורה משמעותית

סוכנויות הידיעות

9.3.2011 / 12:09

בדיקות הנאותות לבנקים הגדולים באירופה יתבססו על ההגדרה של כל מדינה להלימות הון



הרגולטורים באירופה ירככו את בדיקות הנאותות לבנקים בגוש היורו ויתנו למדינות הגוש להשתמש בהגדרות שלהן לבריאות פיננסית, למרות האזהרות כי ריכוך הבדיקות יפחית את אמון המשקיעים במערכת הפיננסית האירופית ויחשוך אותה לסיכונים - כך דיווחו היום העיתונים "וול סטריט ג'ונרל" ו"פייננשל טיימס".



חלק מהתרחישים שבודקת מועצת הבנקאות האירופית, שהוקמה בינואר כגוף רגולטורי פאן-אירופי ומנהלת את בדיקות הנאותות ל-88 הבנקים הגדולים ביבשת, רוככו לעומת התרחישים המקוריים שהיו אמורים להיבדק, שזכו גם הם לביקורת חריפה מצד משקיעים אירופים.



בדיקות הנאותות החדשות יבדקו את ההשפעה של נפילה של 15% בשוקי המניות ונסיגה של 0.5% בתמ"ג של גוש היורו על מצבם הפיננסי של הבנקים, מתחת לנתונים שנבדקו ב-2010, שדימו נפילות של 20% ו-36% בשוק המניות. כמו כן, הרגולטורים האירופים הודיעו לבנקים כי בדיקות יתבססו על הגדרות הלימות ההון של כל מדינה בנפרד, לדברי גורמים המקורבים לאיחוד.



הבדיקות הקודמות, שנערכו ב-2010, זכו לביקורת חריפה מצד משקיעים ואנליסטים בטענה שהיו קלות מדי ומרוככות מדי מכדי לשמש כמדד אמין לבריאות הפיננסים של הבנקים האירופים. אם הבדיקות אכן ירוככו השנה, צפוי המהלך להיתקל בביקורת חריפה גם הוא. "שום דבר כבר לא ישנה את דעת השוק בנוגע לתהליך הזה. הוא היה בדיחה בפעם הקודמת, למה שהוא לא יהיה בדיחה בסיבוב הנוכחי?", אמר אנליסט בנקים בכיר ל"פייננשל טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully