וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק רוסי מעריך כי פייסבוק שווה 76 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

9.3.2011 / 14:24

הערכתו של הבנק גבוהה ב-50% מהשווי שלפיו השקיע גולדמן סאקס בפייסבוק בינואר



ההערכות לשווייה של פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדלות והולכות. לאחר שבשבוע שעבר נודע כי חברת ההשקעות ג'נרל אטלנטיק משקיעה בחברה לפי שווי של 65 מיליארד דולר, דיווח היום "דיילי טלגרף" כי בנק השקעות רוסי מעריך את פייסבוק בשווי של 76 מיליארד דולר.



ההערכה של הבנק גבוהה ב-50% משווי של 50 מיליארד דולר שהעניק לחברה בנק גולדמן סאקס האמריקאי, כאשר השקיע בחברה 450 מיליון דולר. טיבור בוקור, אנליסט בבנק, אמר כי הערכת השווי מוצדקת משום שהוא צופה שפייסבוק תשלוט ב-20% משוק הפרסום המקוון עד 2015.



בוקור צופה שהכנסות פייסבוק יזנקו ל-16.8 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, לעומת הכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה. הוא הוסיף כי מכירותיהם של משחקים ומתנות וירטואליות צפויות להכניס לפייסבוק 2.9 מיליארד דולר נוספים עד 2015. בוקור צופה כי שווי השוק של פייסבוק יגיע ל-135 מיליארד דולר ב-2015.



בוקור ניסה לאמוד את ערכה של פייסבוק במטרה לקבוע מה שווי הנתח שבו מחזיקה חברת mail.ru הרוסית, אשר השקיעה בנתח של 2.4% ברשת החברתית. mail.ru, אשר פוצלה מחברת דיגיטל סקיי טכנולוג'יס, מוערכת בשווי של 5.6 מיליארד דולר.



אוטקריטי נתן הערכות שווי גם לחברות אינטרנט לוהטות נוספות. הבנק העריך את חברת המשחקים המקוונים זינגה בשווי של 7 מיליארד דולר, ואת אתר הקופונים גרופון בשווי של 6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully