וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון: קרקעות מכרזי המחיר למשתכן יוזלו ב-50%

הממשלה צפויה להוזיל ב-50% את הקרקעות במכרזי המחיר למשתכן. לפי משרד השיכון, "מחירי הדירות במכרזי המחיר למשתכן צפויים להיות מוזלים במאות אלפי שקלים"

משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (רביעי) כי בתחילת השבוע צפויה הממשלה לאשר החלטה על הנחה של 50% במחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן. לפי משרד השיכון, המדינה תשלם ותסבסד את מחיר הקרקע במכרזים אלה, במטרה להוריד את מחירי הדירות במכרזי המחיר למשתכן, ולאפשר לזוגות הצעירים ולמשפחות חסרות הדירה לרכוש דירה.

במכרזי מחיר למשתכן היזם, הזוכה הוא מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר למ"ר. עד כה, עמד מחיר הקרקע על "מחיר מלא" כפי שקבע השמאי הממשלתי במשרד המשפטים ועל בסיסו הגישו היזמים את הצעותיהם. כעת, כאמור בהתאם להחלטת הממשלה, היא תסבסד עבור הזוגות הצעירים חסרי הדיור ללא תלות בניקוד או קריטריונים, 50% מערך הקרקע. כך, אמרו במשרד השיכון, "צפויים מחירי הדירות במכרזי המחיר למשתכן להיות מוזלים במאות אלפי שקלים".

לאחר שתאושר ההחלטה, היא צפויה לחול באופן מיידי המכרזים הרלוונטים, והיזמים יוכלו להתחרות ביניהם על המחיר הנמוך ביותר לדירה, כאשר על הקרקע ישלמו רק מחצית מערכה. לפי ההערכות המקצועיות, ההנחה תבוא לידי ביטוי באופן בולט באזורי הביקוש, שם מחיר הקרקע מהווה 40-50% מערך הדירה.

יצוין כי בשיטת מכרזי המחיר למשתכן ההנחה מתבטאת ישירות במחיר הסופי לרוכש הדירה שכן אין תחרות על מחיר הקרקע, שמחיר נתון כמו גם עלויות הפיתוח, כך שהיזמים מתחרים באופן ישיר מי יבנה את הדירה במחיר הזול ביותר, בהתאם למפרט ובפיקוח של משרד הבינוי והשיכון.

שר השיכון, אריאל אטיאס, אמר בעקבות ההכרזה: "אני מברך על החלטת הממשלה ועל תמיכת ראש הממשלה ושר האוצר. עלות מרכיב הקרקע באזורי הביקוש גבוהה מאוד ונופלת על כתפי הזוגות הצעירים. לראשונה, המדינה מבינה כי היא צריכה ויכולה לשלם מכיסה עבור הקרקע בכדי להגשים את חלום רכישת הדירה גם לזוגות צעירים ולמשפחות חסרות דירה, בעיקר לאור העובדה שההטבה תלך ישירות לטובת זוגות הצעירים ולא ליזמים ולקבלנים.

לדבריו, "מגמה זו תימשך גם ב-2011 לצד המשך שיווק הקרקעות, שהיה בשנת 2010 הגדול בעשור האחרון, מה שהביא גם לשיא של עשור בהתחלות הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully