וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תוזיל את מחירי הקרקע במכרזים במאות אלפי שקלים

רנית נחום-הלוי

9.3.2011 / 15:16

מדובר במכרזי מחיר למשתכן בהם היזם הזוכה מציע את המחיר הנמוך ביותר למ"ר - המחיר הסופי שיוצא לרוכש



ביום ראשון הקרוב הממשלה צפויה לאשר החלטה על הנחה של 50% במחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן. לפי הצעה זו הממשלה תפעל לשלם ולסבסד את מחיר הקרקע במכרזים אלה, במטרה להוריד את מחירי הדירות במכרזי המחיר למשתכן, ולאפשר לזוגות צעירים ומשפחות חסרות דירה לרכוש דירה.



במכרזי מחיר למשתכן היזם הזוכה הוא מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר למ"ר, המחיר הסופי שיוצא לרוכש הדירה. התחרות היא אינה על מחיר הקרקע ועלויות הפיתוח אלה על הדירה הזולה ביותר. את מחיר הקרקע קובע משרד הבינוי והשיכון והוא עמד על "מחיר מלא" כפי שקבע השמאי הממשלתי במשרד המשפטים. על בסיסו הגישו היזמים את הצעותיהם.



כעת, לפי החלטת הממשלה, במכרזים לזכאי משרד הבינוי והשיכון (בהגדרה הרחבה שלהם, כלומר זוגות צעירים חסרי דיור ללא תלות בניקוד או קריטריונים) היא תפחית את מחיר הקרקע ב-50%, כך, שמחירי הדירות במכרזי המחיר למשתכן עשויות להיות מוזלות במאות אלפי שקלים. לאחר שתאושר ההחלטה, היא תחול באופן מיידי על מכרזי מחיר למשתכן.



לפי ההערכות המקצועיות, ההנחה תבוא לידי ביטוי באופן בולט באזורי הביקוש שם מחיר הקרקע מהווה 40%-50% מערך הדירה. "מחיר הדירה הסופי באמצעות סבסוד הקרקע ושיטת המכרז הייחודית, יביא להוזלה שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים באזורי הביקוש, בדגש על זוגות צעירים חסרי דירות", אמרו במשרד הבינוי והשיכון.



שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "עלות מרכיב הקרקע באזורי הביקוש גבוהה מאוד ונופלת על כתפי הזוגות הצעירים. לראשונה, המדינה מבינה כי היא צריכה ויכולה לשלם מכיסה עבור הקרקע בכדי להגשים את חלום רכישת הדירה גם לזוגות צעירים ולמשפחות חסרות דירה, בעיקר לאור העובדה שההטבה תלך ישירות לטובת זוגות הצעירים ולא ליזמים ולקבלנים. אנחנו כמעט הכפלנו בשנה האחרונה את מספר הדירות במכרזי מחיר למשתכן ומגמה זו תימשך גם ב-2011 לצד המשך שיווק הקרקעות שהיה בשנת 2010 הגדול בעשור האחרון, מה שהביא גם לשיא של עשור בהתחלות הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully