וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני סיוע לחולי סרטן מתנגדים לרפורמה במערכת הרווחה בבריטניה

סוכנויות הידיעות

9.3.2011 / 15:27

30 ארגונים פנו במכתב למשרד העבודה והפעילו לחץ נוסף על שינוי הרפורמות שיצמצמו קצבאות לחולי סרטן



30 ארגוני סיוע לחולי סרטן התאגדו והטיחו ביקורת חריפה בתכנית הרדיקלית של הקואליציה בבריטניה לבצע רפורמות במערכת הרווחה. הארגונים מזהירים כי הרפורמה תותיר עשרות אלפי חולי סרטן במצב גרוע משהם היום, ועשויה לדחוף את חלקם אל מעבר לקו העוני. הארגונים פנו לשר העבודה והפנסיה הבריטי, איאן דנקן סמית, במכתב, וקראו לו לשקול מחדש את הרפורמות, שפירושן כי "מספר משמעותי של חולי סרטן יוותרו ללא תמיכה כלכלית חיונית, בדיוק בזמן בו הם זקוקים לה במיוחד".



האזהרה מגיעה לצד לחץ המופעל על ידי מפלגת הלייבור על העומד בראשה, אד מיליבנד, להורות על הצבעה כנגד הרפורמה כולה. מיליבנד הביע חשש כי הצבעה נגד הרפורמה עשויה להתפרש כהתנגדות לרפורמה במערכת הרווחה באופן כללי.



המכתב מזהיר מפני הכוונה לבטל קצבאות השלמת הכנסה מחולי סרטן לאחר שנה. "מרבית חולי הסרטן המובטלים מעוניינים לחזור לעבוד. אנו מאמינים כי הצעה זו, במקום ליצור תמריץ לחזור לעבוד, תוביל חולי סרטן רבים לאבד את הקצבאות פשוט כיוון שלא התאוששו מספיק מהר. יש חולי סרטן שנדרש להם זמן ממושך יותר עד שהם חוזרים לעבוד. הדבר ניכר בנתונים שפרסמה לשכת הרווחה, המראים כי 75% מחולי הסרטן שיושפעו עדיין זקוקים להשלמת הכנסה לאחר שנה".



עוד מזהיר המכתב כי חולי סרטן יידרשו לחכות חצי שנה על מנת לקבל קצבה חדשה שתחליף את קצבת הקיום לנכים, שהות ארוכה מאוד עבורם. בנוסף, הארגונים טוענים כי אף שחולים המקבלים כימותרפיה יהיו זכאים לקצבת קבוצות התמיכה, הפוטרת אותם מחיפוש עבודה, מי שמקבלים כימותרפיה בבליעה או הקרנות יצטרכו לעבור הערכה רפואית, ועשויים להידרש להשתתף בפעילויות חיפוש עבודה על מנת לזכות בקצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully