וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל; ג'ורג' סורוס; מייסד eBay ומייסד AOL הם המשקיעים בקרן הון סיכון הפלסטינית

גיא גרימלנד

9.3.2011 / 15:40

הקרן גייסה 28.7 מיליון דולר מתוך 50 מיליון ותנוהל על-ידי סעיד נאשף וידין קאופמן מקרן וריטאס



קרן הון סיכון הפלסטינית mevcf הודיעה היום רשמית (ד') על גיוס 28.7 מיליון דולר מתוך 50 מיליון דולר שהיא מתכננת לגייס. בפעם הראשונה נחשפת רשימת המשקיעים המלאה שמשקיעה בקרן. עד עתה, היה ידוע כי סיסקו והבנק האירופי להשקעות משקיעים בקרן. כעת חושפת הקרן את כל המשקיעים. מדובר בגוגל, הקרן להשקעות בכלכלות מתפתחות של ג'ורג' סורוס, ארגון skoll של ג'ף סקול - מייסד ebay, וג'ין וסטיב קייס (האחרון הוא מייסד aol ומשקיע בכמה סטארט-אפים ישראלים כאנג'ל).



הקרן הפלסטינית תנוהל על-ידי סעיד נאשף וידין קאופמן מקרן וריטאס. משרדיה נמצאים ברמאללה. "אנחנו מאמינים שסקטור ההיי-טק הפלסטיני יספק תקווה להתפתחות כלכלית ויצירת מקומות עבודה", אמר נאשף, שלאחרונה חזר לאזור לאחר שני עשורים. "ישנה קהילה תוססת של יזמי תוכנה שיש להם את ה'חומר הנכון'. אני והמשקיעים שלנו נספק להם גישה להון סיכון ולשווקים בינלאומיים - שיזמים אלה צריכים כדי להתחרות בשוק העולמי".



הקרן חשפה גם באילו חברות תשקיע. מדובר בחברות אינטרנט, מובייל, תוכנה שיווצרו על ידי יזמים פלסטינים בגדה המערבית. בתעשיית ההיי-טק המקומית, שמרוכזת בעיקר ברמאללה, ישנם 3,600 עובדים, הפזורים ב-270 חברות. עלא עלאדין, יו"ר ארגון pita המאגד 83 חברות היי-טק פלסטיניות, אמר בעבר בראיון ל-themarker כי מגזר ההיי-טק אחראי ל-5% מהתמ"ג הפלסטיני וליצוא שנתי בהיקף של 14-10 מיליון דולר. בנוסף, כמה חברות טכנולוגיה גלובליות הקימו שם מרכזים. מדובר בסיסקו, hp אינטל ואחרים. המהנדסים הפלסטינים מהווים פתרון מיקור חוץ זול ואיכותי לשווקים במזרח.



גיסל קורדיסטאני, דירקטור לעסקים מתפתחים חדשים בגוגל, אמר כי גוגל שמחה לסייע לקרן הון סיכון הפלסטיני, זאת כחלק מאמציה לתרום לכלכלה הפלסטינית באמצעות תעשיית ה-it. יואב סאמט, סגן נשיא בכיר בסיסקו האחראי על הפיתוח התאגידי של סיסקו (השקעות ורכישות) בכל העולם מלבד צפון אמריקה, הודו וסין אמר: "ההשקעה שלנו בקרן mevcf מרחיבה אף יותר את המחוייבות שלנו ליצירת סקטור טכנולוגי פלסטיני יציב. אנחנו מצפים לתמוך בחברות היי-טק פלסטיניות באמצעות הקרן שהוקמה".



בשנים האחרונות ידעה העיר רמאללה להוציא תחת ידע מעט חברות סטארט-אפ, ובוגרי מקצועות ההנדסה ומדעי המחשבים בגדה המערבית, בעיקר עבדו בחברות שירותי it עבור פרויקטי תוכנה במיקור חוץ. בקרן ינסו לשנות זאת ולעודד יזמות של חברות סטארט-אפ. קונספט שקצת דומה לקרן אל-באוודר של חמי פרס ופיטנגו, שמטרתה לעודד יזמות אצל ערבים ישראלים. פרס, אגב, אמר לאחרונה שאל-באוודר קרובה להשלמת ההשקעה הראשונה שחה בסטארט-אפ ערבי.



שתי דוגמאות לחברות סטארט-אפ שיצאו מרמאללה בשנים האחרונות הן גוסט ו-safqaonline. הראשונה, גוסט, הוקמה על ידי צבי שרייבר, יזם ישראלי ותיק שתומך בתעשיית ה-it הפלסטינית. החברה פיתחה מחשב וירטואלי. מערכת הפעלה שפועלת באמצעות ענן, אבל נאלצה להיסגר ולמכור את הקניין הרוחני שלה. safqaonline היא חברת סטארט-אפ פלסטינית מרמאללה שדומה באופייה לקרייגליסט האמריקאי - לוח מודעות פופולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully