וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קדאפי הפציץ באזור מתקן נפט במזרח לוב

קדאפי החל להפציץ את מתקני הנפט במדינה? לאחר דיווחים וחששות רבים, מדווח כי ענני עשן שחורים המצביעים על הפצצה מתמרים מעל לאזור מסוף הנפט "א-סידר" במזרח לוב

ענני עשן שחורים עולים אחר הצהריים (רביעי) באזור מסוף הנפט "א-סידר" הסמוך לעיר ראס לנוף במזרח לוב, שם הפציצו כוחותיו של השליט מועמר קדאפי את כוחות המורדים מהאוויר. כך דיווח עד ראייה לסוכנות רויטרס.

בשלב זה עדיין לא ברור אם מסוף הנפט עצמו אכן נפגע בהפצצה. "זה אחד מענני העשן הכי גדולים שראיתי מאז החל העימות", אמר האיש. "הוא הופיע אחרי שמפציץ חלף בשמי ראס לנוף". מתחילת המלחמה נשמעו הערכות לפיהן קדאפי עלול להפגיז את מתקני הנפט במדינה כצעד של יאוש, אולם עד כה לא התממש האיום.

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי קדאפי הורה לשירותי הביטחון במדינה להתחיל ולפגוע במבני הנפט במדינה כחלק ממאבקו במורדים. לפי המקור שדיווח על ההוראה, שירותי הביטחון יתחילו בפיצוץ צינורות הנפט במדינה, ובכך ימנעו את מעבר הנפט לנמלי המזרח התיכון, ככל הנראה כדי לשדר מסר לשבטים המורדים האומר: "זה או אני (קדאפי) או כאוס". באם אכן נפגע המסוף כחלק מסדרת פגיעות מתוכננת במאגרי הנפט של לוב, עלול הדבר להיות הרסני לאספקת הנפט למערב.

יש לציין כי במהלך השבועות האחרונים חוסר הוודאות על המתרחש בלוב הביאה לזינוקים במחירה של חבית נפט שאף הביאה לעלייה בכלל מחירי המוצרים התלויים באספקתו, ובראשם במחירי הדלק ברחבי העולם. באם תנותק אספקת הנפט מלוב כליל, יגרום הדבר ככל הנראה לעליית מחירי הדלק בצורה קיצונית.

עם זאת, בימים האחרונים רשמו מחירי הנפט ירידה של יותר מאחוז בעקבות דיווחים כי חברות אופ"ק עורכות דיונים לא רשמיים בנוגע לאפשרות להגביר את תפוקת הנפט. לפי הדיווח, כוויית, איחוד נסיכויות המפרץ וניגריה יגדילו את תפוקת הנפט שלהן ב-300 אלף חביות ביום בשבועות הקרובים.

הגברת תפוקת הנפט של מדינות אלה, בשילוב עם סעודיה שהודיעה על כך מוקדם יותר, צפויה לפצות על הירידה בתפוקה של לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully