וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי ההגשה: שטראוס משכה את התביעה נגד אלקטרה צריכה בגין הפרת פטנט

עדי דברת-מזריץ

9.3.2011 / 17:46

אלקטרה טענה בבית המשפט כי המוצר הסופי של מסנן המים שלה לא מסתמך על פטנט שנמצא בשימוש במכשיר תמי 4



חברת משכה את התביעה שהגישה נגד בגין הפרת פטנטים. בדיון בעניין שהתקיים היום (ד') בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה הצהירה אלקטרה שהמכשיר שהיא מתכוונת להשיק בעוד שבוע בתחום מתקני טיהור וסינון מים, ובגינו הגישה שטראוס את התביעה, לא כולל את הפטנט של תמי 4. לדברי אלקטרה, המכשיר עליו מתבססת שטראוס בתביעתה הוא אב טיפוס של המוצר הסופי, בעוד שהמכשיר שיושק בפועל הינו שונה ולא יכלול את הפטנט של תמי 4. הפטנט נשוא התביעה הינו מגשית ניקוז מתקפלת.



בתגובה, ולאחר שאלקטרה סירבה לחשוף את המכשיר בבית המשפט, הציעה נשיאת בית המשפט הילה גרסטל כי התביעה והבקשה לצו מניעה של שטראוס יימחקו מבלי שיהא בכך למנוע משטראוס להגיש מחדש תביעה אחרי ההשקה של אלקטרה, וכשהמוצר יהיה בידה.



שלשום פנתה קבוצת שטראוס לבית המשפט וטענה כי המוצר אותו אלקטרה מתכננת להשיק הוא העתקה בוטה של הפטנט שלה. שטראוס טענה כי המוצר אותו תשיק אלקטרה, המיוצר על ידי החברה הסינית לונסיד, מבוסס על טכנולוגיות ופטנטים ייחודיים שפותחו לאורך השנים בחברת תנה, בעלת המותג תמי 4, שבבעלות שטראוס מים מקבוצת שטראוס.



לדברי שטראוס, מה שהעלה, בין היתר, את חששה של החברה שהמכשיר המועתק של לונסיד הוא זה שתשווק אלקטרה בישראל היה ש"בחודש דצמבר 2010 נרכש בעבור נציגי שטראוס מים בסין מכשיר של לונסיד. דפדוף בתפריטי האתחול של המכשיר מאפשר בחירת הצגת ממשק משתמש בשלוש שפות: מנדרין, אנגלית ועברית".



קבוצת שטראוס הקימה ב-2007 את שטראוס מים שעיסוקה מערכות סינון וטיהור מים, ורכשה ביולי 2009 את תנה תעשיות, בעלת המותג תמי 4, תמורת 291 מיליון שקל. בעת הרכישה לא נאלצה תמי 4 להתמודד מול מתחרים גדולים בתחום מתקני הסינון וטיהור המים הביתיים, מה שצפוי להשתנות בקרוב.



אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה בנובמבר 2010 כי בכוונתה להיכנס לתחום מתקני מזיגת מים מסוננים ביתיים, וכי חתמה על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם חברה סינית המתמחה בתחום. עוד נמסר אז כי פיתוח המוצר נמצא בשלבי השלמה סופיים.



המאבק בין קבוצת שטראוס לאלקטרה מוצרי צריכה סביב נושא פעילות המים התפתח לזירות רבות ושטראוס אף מאיימת להסיר חסות של תמי 4 מקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שאלקטרה היא נותנת החסות הראשית שלה. נותן החסות הראשית של מכבי ת"א קודם לאלקטרה היתה שטראוס. למרות שהפסיקה להיות נותנת החסות המרכזית, שטראוס עדיין נותנות חסות למכבי ת"א באמצעות תמי 4.



משטראוס נמסר בתגובה: "שטראוס תמשיך לפעול בהליך המשפטי ולהגן על הפטנטים העולמיים הרשומים על שמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully