וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מקינזי: כלכלת האינטרנט בישראל הסתכמה ב-2009 בכ-50 מיליארד שקל

איילה צורף

9.3.2011 / 18:20

"כלכלת האינטרנט מהווה כ-6.4% מהתמ"ג - ומגזר טכנולוגיות המידע והתקשורת אחראי לשני שלישים מערך זה"



"באופן עקרוני מצב כלכלת האינטרנט בישראל הוא אפילו טוב מאוד" - כך התייחס דניאל עמינצח, אשר ריכז מטעם חברת הייעוץ מקינזי מחקר ראשון מסוגו על כלכלת האינטרנט המקומית. הממצא המרכזי של מחקר זה מצביע כי כלכלת האינטרנט, כפי שהגדיר אותה מקינזי, מהווה כ-6.4% מכלל התוצר המקומי הגולמי והסתכם בשנת 2009 בכ-50 מיליארד שקל. חברת הייעוץ הגלובלית ביצעה מחקרים דומים בעולם, והגיע למסקנה כי הכלכלה הישראלית מדורגת היטב בין המדינות המפתחות בעולם. המחקר בישראל הוזמן ומומן על ידי גוגל.



דו"ח מקינזי מצביע על הגורם העיקרי אשר הקפיץ את ישראל בדירוג. "מגזר טכנולוגיות המידע והתקשורת (ict) אחראי לשני שלישים מערך זה, באמצעות השקעות הון ויצוא, כאשר עודף היצוא על היבוא של כלכלת האינטרנט הישראלית מוערך בכ-20 מיליארד שקל בשנה", נכתב במחקר. להערכתם, תחום האינטרנט מספק תעסוקה לכ-120 אלף עובדים בישראל וקצב העלייה בתעסוקה בתחום כפול מזה של כלל המשק.



כנגד זאת מדגיש המחקר את הפיגור של ישראל בתחום המסחר האלקטרוני. "המסחר האלקטרוני בישראל מוערך בכ-4 מיליארד שקל בשנה, ולקו בתמ"ג מפגר בצורה משמעותית אחרי מדינות מפותחות אחרות. אפילו במגזר התיירות, הנחשב כאטרקטיבי במיוחד לביצוע עסקאות מקוונות, 5% בלבד מהעסקאות מתבצעות באופן מקוון. זאת ועוד, פחות מ-2% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל ערוכים לקבלת תשלום בצורה מקוונת".



במקינזי אופטמיים לגבי פוטנציאל הצמיחה של התחום. "פוטנציאל התרומה של האינטרנט לכלכלת ישראל טרם מוצה", נכתב. להערכתם, עד שנת 2015 צפויה כלכלת האינטרנט לצמוח בקצב ממוצע של כ-9% בשנה, יותר כפול מקצב הצמיחה הכולל של המשק. להערכתם היקף פעילות האינטרנט תגיע בשנה זו ל-85 מיליארד שקל, אשר יהווה כ-8.5% מהתוצר. "כלכלת האינטרנט צפויה לתרום למעלה מ-10% מהצמיחה הצפויה בתמ"ג בשנים הקרובות", נכתב בדוח.



"עם זאת, על מנת להמשיך ולמצות את הפוטנציאל יש למצוא פתרון למספר בעיות המאטות את המשך צמיחת כלכלת האינטרנט בישראל. קצב הכשרת עובדים מיומנים למקצועות הדרושים בסקטור זה עלול להפוך למכשול מרכזי בהשגת צמיחה זו. על מנת למנוע את הפיכת קצב הכשרת העובדים המיומנים לחסם צמיחה, יש לשקול דרכים להכשרת עובדים נוספים דוגמת הגדלת שיעור ההשתתפות של חרדים וערבים במגזר טכנולוגיות המידע והתקשורת", נכתב בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully