וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטו השקעות תיעזר בחברת החשמל בהקמת פרויקטים סולאריים בקנדה

מאת מיכאל רוכוורגר

10.3.2011 / 6:57

בלעדי חברת החשמל תייעץ לאלטו בנוגע להשקעה בפרויקטים. החברה קיבלה מבנקים אמריקאיים מימון להשקעת 100 מיליון דולר קנדי



>> אלטו השקעות מרחיבה את פעילותה ונכנסת בראשונה לתחום האנרגיה הסולארית בחו"ל. אלטו, שבבעלות מודי כידון, יניב מלמוד ודלית ויכסלבאום, חתמה בימים האחרונים על הסכם עם חברת החשמל. לפי ההסכם, חטיבת הפרויקטים ההנדסיים של חברת החשמל תייעץ לאלטו בבחינת השקעות בפרויקטים סולאריים במחוז אונטריו בקנדה בשיתוף מילניום אלקטריק. מדובר בהסכם ארוך טווח בין הצדדים.

יעקב (יאשה) חאין, סמנכ"ל פרויקטים הנדסיים בחברת החשמל, ציין כי "חברת החשמל שמחה לסייע לחברות ישראליות המעוניינות להרחיב את פעילותן בתחום הסולארי, תוך שימוש בידע ובניסיון שצברה מפרויקטים שבהם היתה מעורבת בישראל, ספרד, איטליה ובמדינות הבלקן. אנחנו מאמינים כי שיתוף הפעולה עם אלטו השקעות פרטיות יניב פרויקטים מעניינים".



בשלב הראשון תשקיע אלטו כ-6 מיליון דולר קנדי בפרויקט סולארי באונטריו. פרויקט זה הוא שלב ראשון בסדרת פרויקטים גדולה שההשקעה בהם עשויה להגיע ל-100 מיליון דולר קנדי. אלטו סיכמה על מימון מהבנקים האמריקאיים. מדובר בהשקעה בפרויקטים סולאריים המייצרים חשמל שיימכר לרשות החשמל של מחוז אונטריו בקנדה באמצעות חוזים ל-20 שנה.



לפי החוק באונטריו, חברת החשמל המקומית חייבת לרכוש את החשמל בתעריף שהוגדר מראש (feed in tariff). המינוף למיזמים אלו הוא כ-75%-80% מהיקף ההשקעה בריבית קבועה של כ-4.5% לתקופה של 15-20 שנה.



עמי אלעזרי, מנכ"ל ובעלי מילניום אלקטריק, אמר כי "מאז שנחתם הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה בין חברת החשמל למילניום במארס 2009 החברות משתפות פעולה במתן ייעוץ והקמת פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית, שהוא התחום הצומח והחם ביותר בעולם כיום. ההסכם המשותף עם חברת החשמל ואלטו השקעות יתרום למשקיעים שייהנו מהידע והניסיון הרב שנצבר במילניום וחברת החשמל".



אלטו השקעות פרטיות הוקמה בתחילת 2010 במטרה להשקיע בנדל"ן מניב ובמיזמי תשתיות הנחשבים כרכיב מייצב בתיק ההשקעות. מדובר בהשקעות ריאליות מניבות בצפון אמריקה ובאירופה, בעלי הסכמי שכירות לטווח ארוך לחברות בדירוג אשראי גבוה ובמיזמי תשתיות קטנים ובינוניים בתחומי האנרגיה הסולארית, תחנות רוח, מים, שפכים וכדומה. מאז הקמתה החברה השקיעה בשבעה נכסים מניבים בארה"ב בהיקף של כ-150 מיליון שקל.



כל החלטות החברה מאושרות בידי ועדת השקעות חיצונית, שכוללת את אודי הילמן, לשעבר משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה לישראל; עו"ד מיה ליקוורניק, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע לשם, ברנדווין; ואריאל אבן, מנכ"ל חברת הנדל"ן רבד.



מנכ"ל אלטו השקעות פרטיות, יניב מלמוד, הוסיף כי "האנרגיה הסולארית היא תחום צומח ומעניין, המניב למשקיעים בו תשואות שוטפות גבוהות בסיכון נמוך באופן יחסי. ההסכם עם חברת החשמל ומילניום אלקטריק מאפשר לאלטו ליהנות מהידע והניסיון הרב שנצבר בחברת החשמל ומילניום במשך השנים, וכן מסייע לבנות את העסקות הסולאריות בקנדה בצורה הטובה והבטוחה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully