וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם במינהל מקרקעי ישראל: 140 עובדים יפוטרו

חיים ביאור

10.3.2011 / 6:55

לפי ההסכם שחתמה ההסתדרות עם הנהלת המינהל והאוצר, ייהנו העובדים הנותרים מתוספת של 7.5% לשכרם



>> לאחר דחיות מרובות, משרד האוצר, הנהלת מינהל מקרקעי ישראל וההסתדרות גיבשו השבוע עקרונות הסכם קיבוצי חדש לעובדי המינהל, בנוגע לתנאי הפרישה ותוספת השכר לעובדים.

חתימת ההסכם תאפשר לסיים את אחד מסכסוכי העבודה הוותיקים ביותר במשק. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במינהל כבר לפני שבע שנים ומדי פעם הכריזה עליו מחדש, נוכח מחלוקות קשות בין ועד העובדים לבין הנהלת המינהל והאוצר בנוגע לרפורמה במינהל. אי חתימת ההסכם עם העובדים היתה אחד המכשולים ביישום הרפורמה.



עיקרי ההסכם גובשו בפגישה שהתקיימה לפני שלושה ימים בין מנהל המינהל ירון ביבי, הממונה על השכר באוצר אילן לוין, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. לפי ההסכם, במינהל, המעסיק כיום 700 עובדים, ייוותרו 560 עובדים בלבד. חלק מבין 140 העובדים שייגרעו, בעיקר המבוגרים יחסית, יפרשו מרצון בתנאים משופרים וחלקם ינוידו למשרדי ממשלה אחרים, כגון למינהל רישום המקרקעין (טאבו) ולמשרדי התיירות והפנים. אלה שיסרבו לעבור למשרד ממשלתי אחר יפוטרו.



הפורשים והמפוטרים יקבלו, בדומה לפורשי רשות השידור, מענק עזיבה חד פעמי בסך 105 אלף שקל ועוד 11 חודשי שכר בסיס כדמי הסתגלות. כמו כן הם יקבלו תוספת של 10% לפנסיה, תוספת של שתי דרגות פרישה, ופדיון כספי של ימי מחלה בלתי מנוצלים. עובדים ותיקים במסלול פנסיה תקציבית שלא הגיעו למלוא הצבירה של 70% זכויות פנסיה יקבלו שישה חודשי שכר נוספים כהסתגלות. ייתכן שבנוסף לכך ייושם בהסכם זה סעיף שקיים בהסכם של רשות השידור, ולפיו פורשים מהמינהל שלא מלאו להם 60 שנה יקבלו מענק מיוחד שיכול להגיע עד 12 משכורות.



העובדים הנשארים במינהל יקבלו "תוספת רפורמה" בשיעור של 7.5%. זאת, בנוסף לתוספת השכר הכללית לעובדי המגזר הציבורי בשיעור של 7.25%. כמו כן נקבעה טבלת שכר חדשה שלפיה עובד מתחיל יקבל שכר של 5,500 שקל. עבור כל שנת עבודה יקבלו העובדים תוספת ותק של 1%. כמו כן יוגדלו רכיבי השכר הנלווים בשיעור של 1.5%.



המשא ומתן הנוכחי הואץ לאחר שוועד עובדי מינהל מקרקעי ישראל, בראשות עו"ד גיל אייזנשטיין-קנה, איים בדצמבר האחרון לפתוח בעיצומים במחאה על הימנעות ההנהלה לחתום עמו על הסכם שכר קיבוצי חדש. הוועד טען אז כי הרפורמה במינהל "מתקיימת מחוץ לשולחן המשא ומתן, בפרוסות, בהפתעות ובמחטפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully