וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה ועדה לבחינת העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64

מוטי בסוק

10.3.2011 / 6:55



>> שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על כתבי מינוי לוועדה ציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים. על פי תיקון חוק מ-2003 שבהתאם לו הוקמה הוועדה, דיוניה יסתיימו בסוף יוני.

הקמת הוועדה נדחתה שוב ושוב במשך יותר משבע שנים. על פי החוק, גיל הפרישה לנשים הוא 62 כיום, והוא צפוי לעלות בהדרגה ל-64 בעקבות תיקון החוק שנעשה ב-2003. על פי אותו חוק הועלה גיל הפרישה לגברים מ-65 ל-67.



בראש הוועדה יעמוד הממונה על התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן. חבריה הם קרנית פלוג, מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל; פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה; פרופ' איתן ששינסקי מהאוניברסיטה העברית; פרופ' אפרים צדקה מאוניברסיטת תל אביב; ורד סוויד, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה; אסתר דומיניסיני, מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, וכן נציגים של לשכת המסחר והתאחדות התעשיינים.



"נושא גיל הפרישה הוא בעל משמעויות חברתיות-כלכליות מורכבות", אמר שטייניץ. לאחר שהוועדה תסיים את עבודתה ותגיש את המלצותיה לשר האוצר, יונחו ההמלצות על שולחן ועדת הכספים, שאמורה להגיש המלצות עד סוף 2011. אם לא תעשה כן, יועלה גיל הפרישה לנשים ל-64 אוטומטית בתחילת 2012.



ביום ראשון החליטה ועדת השרים לחקיקה לתמוך בהצעת חוק שנועדה למנוע את העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64 באופן אוטומטי, אם הוועדה לא תקום. את הצעת החוק הפרטית הגישה קבוצת חברי כנסת בראשות ח"כ חיים אורון ואילן גילאון (מרצ) וחיים כץ (הליכוד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully