וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרופר הקפיצה את העמלות לבתי עסק מאז מכירתה לגרופון

מאת עדי דברת-מזריץ

10.3.2011 / 6:55

בלעדי בבתי עסק אומרים כי החברה גובה עמלות של 30%-50% על פרסום שוברי קנייה, לעומת 15%-20% אצל המתחרות



>> פחות מחודשיים אחרי שנרכשה על ידי ענקית הקניות החברתיות העולמית גרופון האמריקאית, יוצאות חברות נגד גרופון ישראל (לשעבר גרופר) וטוענות כי העלתה מחירים בחדות מאז הרכישה והיא נחשבת יקרה במיוחד.

גרופון ישראל מפרסמת באתר האינטרנט שלה שוברי קנייה לשירותים ומוצרים של חברות שונות. בדרך כלל השוברים מעניקים הנחה של 50%, לדוגמה שובר שנמכר ב-50 שקל מעניק זכות קנייה ב-100 שקל. העמלות נגבות מהחברות שמוכרות את השוברים על האפשרות לפרסם את עצמן באתר ולמשוך כך לקוחות - בתקווה שישקיעו כסף מעבר לנקוב בשובר ואף יחזרו לקנות במחיר מלא. העמלה נגבית מהחברות המפרסמות מבצעים באתר וסכומה נגזר מהמחיר אחרי ההנחה.



"לפני שלושה חודשים יצאנו איתם במבצע משותף והם היו נחמדים מאוד", אומר צביקה לוינסון, מבעלי רשת האופנה דפנה לוינסון hdl, "אבל מאז שקנו אותם, עלה להם השתן לראש. הם טוענים שיש להם מועדון לקוחות גדול ומבקשים עמלה של 50% ממה שאני מוכר - לעומת 18% לפני שלושה חודשים. אם מביאים בחשבון שגם כך במבצעים הללו אני מוכר בחצי מחיר, נוצר מצב אבסורדי שבו הם דורשים מהלקוחות שלהם להפסיד כסף". לדבריו, בימים אלה הוא משתף פעולה עם האתר ביג דיל של ynet, שגובה ממנו עמלה של 12%.



ככל הנראה גרופון ישראל יישרו קו עם העמלות שגובה גרופר העולמית, 30%-50% בממוצע, בעוד החברות המתחרות גובות עמלות של 15%-20% בממוצע.



"גרופר הכי יקרנים כרגע בתחום הזה ופחות מתגמשים בעמלות", אומר מנכ"ל של חברה ששיתפה פעולה כמה פעמים בעבר עם אתרי רכישה חברתית השונים. "וואלה שופס הסכימה לקחת עמלה של כ-12%, וגרופר לוקחת לא פחות מ-17.5%. בכל זאת הלכנו עם גרופר כי הם חזקים יותר".



"כל אתר גובה עמלות אחרות", מסר גורם בכיר באחת החברות הגדולות המנהלות בימים אלה משא ומתן עם החברות הפועלות בתחום. "אבל בעוד שאצל האתר שגובה את העמלה הכי נמוכה מדובר ב-8%, גרופר רצו יותר מ-25%. בטח לא נסגור בסוף עם מי שייקח עמלה גבוהה כי זה לא אטרקטיבי".



דיוויד לוי, הבעלים של רשת המסעדות אוונגרד, מספר: "מאיתנו הם דווקא גבו פחות עמלה בפעם השנייה שעבדנו איתם. לפני חודש שילמנו להם 15% - לעומת 20% לפני ארבעה חודשים. בשתי הפעמים מכרנו כ-3,500 שוברים. היינו מרוצים מאוד וזה היה פרסום מצוין. אנשים כבר התפנקו ורכשו מעבר לסכום השובר וזה יוצר אווירה חיובית של מקום מלא וכל הצדדים מרוויחים מזה".



מאז רכישתה על ידי גרופון העולמית ביקשה גרופון ישראל מאתרי רכישות קבוצתיות שמפרסמים במרוכז את כל הדילים ברשת, להפסיק לפרסם את הדילים של גרופון. הבקשה היא חלק מהאסטרטגיה של החברה העולמית - כדי שגולשים לא יעדיפו להיכנס לאתרים האלה במקום להיכנס לאתר של גרופון ישירות, ובטענה כי האתרים עלולים לפגוע בנראות הדילים.



מחברת גרופון נמסר בתגובה: "חברת גרופון ישראל (לשעבר גרופר) היא החברה החלוצה בתחום הרכישות הקבוצתיות בישראל ובעלת רקורד וניסיון עשירים בשל חיבורה למותג בינלאומי מצליח. גרופון מספקת כיום את המוצר הטוב ביותר במחירים האטרקטיביים ביותר בשוק לקהל לקוחות מרוצה ונאמן הגדל מדי יום, ולבעלי עסקים שנהנים מקהל לקוחות חדש ואיכותי שלא פנה אליהם לפני כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully