וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה במלחמת המים: שטראוס משכה את התביעה נגד אלקטרה על הפרת פטנט

מאת עדי דברת-מזריץ

10.3.2011 / 6:55

אלקטרה מוצרי צריכה טענה כי מוצר טיהור המים שהיא מתכוונת להשיק אינו כולל את הפטנט מתמי 4, שבבעלות שטראוס - אך סירבה לחשוף אותו. לאחר ההשקה תוכל שטראוס להגיש תביעה חוזרת בנושא



>> שטראוס משכה אתמול את התביעה שהגישה נגד אלקטרה מוצרי צריכה, בטענה כי מוצר טיהור וסינון המים שאלקטרה מתכוונת להשיק כולל פטנט המועתק מתמי 4, שבבעלות שטראוס.

בדיון שהתקיים בעניין בבית המשפט המחוזי מרכז הצהירה אלקטרה שהמכשיר, שאותו היא מתכוונת להשיק בעוד כשבוע, אינו כולל את הפטנט של שטראוס. לדברי אלקטרה, המכשיר שאליו התייחסה שטראוס בתביעתה הוא אבטיפוס, והמכשיר שיושק בפועל שונה ממנו ולא יכלול את הפטנט של תמי 4. הפטנט המדובר הוא מגשית ניקוז מתקפלת.



אלקטרה סירבה לחשוף את המוצר שלה בבית המשפט. לפיכך הציעה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז הילה גרסטל כי התביעה והבקשה לצו מניעה שהגישה שטראוס יימחקו מבלי שיהא בכך כדי למנוע משטראוס להגיש מחדש תביעה אחרי ההשקה של אלקטרה, כשהמוצר יהיה בידה של שטראוס.



קבוצת שטראוס פנתה לבית המשפט ביום שני בטענה כי המוצר שאותו אלקטרה מתכננת להשיק הוא העתקה בוטה של הפטנט שלה. שטראוס טענה כי המוצר של אלקטרה מיוצר על ידי החברה הסינית לונסיד, שעמה עבדה בעבר חברת תנה תעשיות, בעלת המותג תמי 4, שבבעלות שטראוס מים מקבוצת שטראוס. לטענת שטראוס, המוצר של לונסיד מבוסס על טכנולוגיות ופטנטים שפותחו בחברת תנה.



ב-2007 הקימה קבוצת שטראוס את שטראוס מים, שרכשה ביולי 2009 את תנה תמורת 291 מיליון שקל. אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה בנובמבר 2010 כי בכוונתה להיכנס לתחום מתקני מזיגת מים מסוננים ביתיים וכי חתמה על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם חברה סינית המתמחה בתחום. עוד נמסר אז כי פיתוח המוצר נמצא בשלבי השלמה סופיים.



המאבק בין שטראוס לאלקטרה סביב פעילות המים התפתח לזירות רבות, ושטראוס אף מאיימת להסיר חסות של תמי 4 מקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שאלקטרה היא נותנת החסות הראשית שלה. נותנת החסות הראשית של מכבי תל אביב לפני אלקטרה היתה שטראוס.



משטראוס נמסר בתגובה: "שטראוס תמשיך לפעול בהליך המשפטי ולהגן על הפטנטים העולמיים הרשומים על שמה".



מאלקטרה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully