וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באסיה על רקע נתוני מקרו מאכזבים; טוקיו יורדת ב-1.5%

רונית דומקה

10.3.2011 / 7:28

הנפט עולה עקב האירועים בלוב: החוזים למסירה בפברואר מוסיפים 0.4% ל-104.78 דולר לחבית בניו יורק



בורסות אסיה רושמות את הירידות החדות זה יותר משבועיים, על רקע שלל נתונים מקרו כלכליים מאכזבים ולאחר שבנקים מרכזיים ביבשת העלו את הריבית בניסיון להיאבק באינפלציה. טוקיו יורדת ב-1.5%; הונג קונג מאבדת 0.6%; שנחאי יורדת ב-0.7%; סיאול יורדת ב-1%; סידני מאבדת 1.3%; מדד msci אסיה פסיפיק יורד ב-1.4%.



היום הודיע הבנק המרכזי של דרום קוריאה על העלאת הריבית ב-0.25% ל-3%, העלאת ריבית שניה השנה, אשר נועדה לרסן את האינפלציה במדינה. אתמול העלה הבנק המרכזי של תאילנד את הריבית ב-0.25%, בשל אותה הסיבה.



ביפן, דיווחה היום הממשלה כי התמ"ג נסוג בקצב שנתי של 1.3% ברבעון הרביעי של השנה, נסיגה חדה מתחזיות אנליסטים, שצפו כי תסתכם ב-1.2%.



ממשלת סין דיווחה היום במפתיע כי הגירעון במאזן הסחר בפברואר הסתכם ב-7.3 מיליארד דולר – הגירעון הגדול ביותר זה שנתיים, ובהשוואה לעודף של 6.5 מיליארד דולר שנרשם בינואר. אנליסטים צפו כי סין תרשום עודף של 4.9 מיליארד דולר במאזן הסחר.



מחיר הנפט ממשיך בינתיים לעלות, בעקבות האירועים בלוב. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude עולים ב-0.4% למחיר של 104.78 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.



מניותיהן של יצרניות הרכב בסין יורדות לאחר שהתאחדות יצרניות הרכב דיווחה אתמול כי מכירות הרכב במדינה עלו בפברואר בקצב האיטי ביותר זה שנתיים. מניית faw קאר, אשר מייצרת מכוניות משפחתיות בשיתוף עם פולקסווגן, יורדת ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully