וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 4 ח"כים הגיעו לדיון בחוק ששינסקי

צבי זרחיה ואבי בר אלי

10.3.2011 / 12:45

כבר לא חשוב? יום הדיונים השני בחוק ששינסקי נפתח בגמגום, כשרק 4 חברי כנסת הגיעו לוועדת הכספים. גיורא איילנד, שנכח בדיון אמר: "חלק מהמסקנות הן בגדר אסון מוחלט לנפט"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) אשר מנהל את דיוני ועדת הכספים היום, אמר במהלך הדיון כי פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הקרן הייעודית של תקבולי מיסוי הגז והנפט - וכי נתניהו הבטיח לו כי ייעשה מאמץ להאיץ את הליכי הקמתה, ולהציג את עיקרי הקמת הקרן - או אף את תזכיר החוק להקמתה - כבר לפני אישור חוק ששינסקי בוועדה.

כמה מחברי הוועדה תבעו אתמול לקבוע בחקיקה את הקמת הקרן ואת ייעודה. זאת, בהמשך להצהרתו של נתניהו על הקמת קרן שכזו, שתפנה את הכספים להשקעות בחינוך ובביטחון. ואולם, שטייניץ דחה את התביעה בטענה כי מודל הקמת הקרן רק נבחן בימים אלה, בין היתר מול הולנד וצ'ילה - וכי החיוב יעכב את אישור החוק. יו"ר המועצה הכלכלית, פרופ' יוג'ין קנדל, הוסיף כי נושא הקרן זוכה לתמיכה רחבה, וכי בכוונת הממשלה להגיש הצעה לפיה הכנסות הקרן לא יתקבלו רק מתגליות הגז - אלא גם ממקורות נוספים.

גיורא איילנד, יועץ לחברת גבעות עולם (-1.52% , 6.5), מתח הבוקר בוועדת הכספים ביקורת על המלצות ועדת ששינסקי, ואמר כי "הוועדה לא בחנה את העניין בנושא נפט. חלק ממסקנותיה הן בגדר אסון מוחלט לנפט. העבודה נעשתה על גז בים והשליכה על נפט ביבשה".

יצויין כי בוועדה נוכחים 4 ח"כים בלבד: ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) המנהל את הישיבה, ח"כ שי חרמש, ח"כ יעקב אדרי (קדימה) וח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי). חלק גדול מהח"כים בוועדה הודיע שלא יגיעו מאחר שבימי חמישי ועדת הכספים אינה מתכנסת בדרך כלל. הח"כים שהגיעו ביקשו לדעת עד מתי תימשך הישיבה. שאמה הכהן אמר שהדיון ימשך עד לשעות הצהריים. הח"כים ביקשו לסיימו בשעה 13:00 ושאמה עקץ אותם באומרו "רציתי לקיים דיון ארוך אל תוך הלילה אבל אמרו לי שחברי ועדת הכספים לא אוהבים לעבוד קשה". יצויין שהוועדה מתכננת להצביע על הצעת החוק בסוף השבוע הבא. להצעת החוק 29 עמודים ו-48 סעיפים.

הדיונים בוועדת הכספים מנוהלים לסירוגין בין יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לבין יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד).

בקרב חברי ועדת הכספים קיים רוב בעד המלצות ועדת ששינסקי. ואולם, חלק גדול מהח"כים תובעים להכניס שינויים בהמלצות ולתת הקלות לחברות הגז הישראליות. כך, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) תובע להפחית את שיעור המס ל-45%-52% וח"כ מירי רגב (ליכוד) סבורה כי יש לבצע חשיבה מחודשת עקב המצב במצרים. ח"כ פאינה קירשנבאום וח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) הודיעו על התנגדותן להמלצות הוועדה. לעומתן, ח"כ חיים אורון (מרצ), ח"כ שי חרמש (קדימה) וח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) תבעו שלא לשנות את ההמלצות. חברות הגז הישראליות מתכוונות להפעיל את צבא הלוביסטים שלהן, כדי לשכנע את הח"כים לשנות חלק מסעיפי החוק ולהעניק להן הטבות.

עדכון ראשון: 10:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully