וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט: ההצלחה של צ'רלי שין בטוויטר מקפיצה את שווי החברה

ניו יורק טיימס

10.3.2011 / 11:14

שין מקדם בטוויטר מותגים תמורת 50 אלף דולר לציוץ ושבר שיא מהירות בגיוס עוקבים



השחקן צ'רלי שין הזכיר את המילה "מנצח" יותר מ-12 פעמים בציוצים מאז פתח חשבון טוויטר ב-1 במרץ. אולי מדובר במנטרה מוזרה, בהתחשב בסקנדלים שמילאו את חייו והריאיונות המוזרים שהעניק. אבל האיש, שטוען שהוא מכשף ושבעורקיו זורם דם טיגריסים, אכן באמת "מנצח" בטוויטר. הוא משך מיליון עוקבים ב-25 שעות, ובכך שבר את שיא המהירות להגעה לרף זה - והיכה ידועני טוויטר כמו אשטון קוצ'ר וליידי גאגא.



נכון ליום חמישי בבוקר היו לשין 2.45 מיליון עוקבים. אנליסט בוודבוש סקיורט, לו קרנר, טוען כי הפופולריות של שין תורמת לשוויו הגבוה של אתר המיקרו-בלוגינג. בדו"ח חדש השווה קרנר את הציוצים של שין ל"לייזי סאנדיי", קליפ וידאו מ"סאטרדיי נייט לייב" שעלה ליו-טיוב ב-2005 והתפשט ויראלית עם שני מיליון צפיות בשבוע אחד.



"לייזי סאנדיי הזניק את יו-טיוב לאור הזרקורים ולאחר 10 חודשים, רכשה גוגל את יו-טיוב עבור 1.65 מיליארד דולר", הוא כתב.



הצלחתו של שין מדגימה כיצד יכולים גורמים, כולל תאגידים, למנף את הפלטפורמה של טוויטר לבנות קהל אדוק, אומר קרנר. "בנקודה זו, טוויטר צריכה להיות שווה יותר מ-10 מיליארד דולר. אם הם יימכרו, הם צריכים לקבל יותר", הוא אמר בריאיון ל"דילבוק" של "ניו יורק טיימס" ביום רביעי.



משקיע אחד, כריס סאקה, קנה מניות פרטיות של טוויטר בשווי 400 מיליון דולר באמצעות הקרן שלו בחודשים האחרונים, לפי שווי של 4.5-4.2 מיליארד דולר (ג'יי.פי מורגן צ'ייס הוא משקיע גדול בקרן של סאקה). השווי של טוויטר הוערך ב-3.7 מיליארד דולר בדצמבר, בסבב גיוס אחרון.



ולמרות זאת, ביז סטון, אחד ממייסדי טוויטר, אמר לרויטרס בשבוע שעבר כי אין תוכניות להנפקה ציבורית בקרוב.



עבור שין, טוויטר נהפך למקפצה רווחית מאוד. באמצעות ad.ly, שירות שיווק שמחבר בין ידוענים למותגים, שין מוכר חסויות דרך הודעות טוויטר - התעריף הנוכחי שלו, לפי דו"ח האנליסט הוא יותר מ-50 אלף דולר.



"זה ממש בשלב עוברי, אבל המשווקים אוהבים את טוויטר. יש לזה עוצמה רבה", אמר קרנר לדילבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully