וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי ביטלה את הפלגות הפסח שלה בגלל מיעוט הזמנות

עירית רוזנבלום

10.3.2011 / 11:36

יובל כספי: "נמכרו מעט מאוד כרטיסים לפסח והוחלט לסיים את שיפוץ האנייה ולהפליג ממאי"



חברת כספי קווי נוסעים ביטלה את ההפלגות של האנייה ריו שאותן פירסמה לקראת חג הפסח. לדברי נשיא החברה, יובל כספי, נמכרו מעט מאד כרטיסים לפסח ולפני כשבועיים הפסיקה החברה את הפרסום. "לאחר התייעצות הגענו למסקנה שמוגזם להביא את האנייה על צוותה רק לפסח, כאשר לאחריו יש עונת שפל עד הקיץ", הוא אומר, "היות שהאנייה עוגנת במספנה ביוון, הוחלט לבצע עבודות שיסתיימו במחצית מאי והאנייה תחל להפליג מישראל ב-26 במאי".



בחברת מנו ספנות תחל עונת ההפלגות ב-8 באפריל ובחברה אומרים שלחופשת הפסח יש ביקוש רב של משפחות.



כספי קווי נוסעים מפעילה הפלגות ליעדים בים התיכון. בעל השליטה בחברה הוא דורון שוסטר, איש עסקים וחבר מרכז הליכוד מאשדוד, שרכש בשנה שעברה 87.5% מהמניות. את יתר המניות בחברה מחזיק יובל כספי, שהוא מבעלי כספי ספנות. עם רכישת החברה על ידי שוסטר, שהשקיע, ככל הידוע, עשרות מיליוני דולרים ברכישה, גויס כיו"ר ח"כ צחי הנגבי, שנסוג במהירות מהעניין, ואל הדגל נקרא ניר חפץ, שפרש מלשכת ראש הממשלה נתניהו. נמסר אז שלחברה יש חזון של הרחבת שוק התיירות הימית בישראל ושדרוג כל נושא אניות הנוסעים בישראל.



כספי אומר שבעונה הקרובה תשווק החברה את האנייה ריו: "לפי התוכניות אנחנו רוצים להביא בקיץ עוד אנייה גדולה ומודרנית מאנגליה, שתצטרף אל הריו לשלושה חודשים. אם זה יעבוד, היא תחליף את הריו בשנים הבאות". האנייה החדשה תכלול 700 חדרים, בעוד האניות הנוכחיות של החברות הישראליות כוללות 400-300 תאים.



לדבריו, לפי שעה מדובר בפעילות נקודתית לקיץ מכיון ש"כרגע יש סימני שאלה, שאחד מהם הוא מחיר הדלק שעולה בצורה קיצונית, בעוד האוניות צורכות כמה טונות דלק ליום. יש ציפייה שהמצב בלוב יירגע ותחזור השפיות", אומר כספי.



כפי שפורסם ב-themarker בחודש שעבר, עם הרפורמה בנמלים הועלו תעריפי השימוש בנמלי הים של ישראל במאות אחוזים. בעוד נמל ונציה גובה 6.3 יורו אגרת נוסע, ונחשב כיקר מבין נמלי הים התיכון, בישראל עומד המחיר על 13 דולר לנוסע (לעומת 8.5 דולר לפני הרפורמה); אגרת הרציף התייקרה ב-352%, אגרת עגינה באוניות נוסעים קטנות התייקרה בכ-651% ואילו באניות גדולות יותר ההתייקרות מגיעה לכ-900%.



משה מנו, הנשיא והבעלים של חברת מנו ספנות, אומר כי האגרות המוטלות על אניות הנוסעים העוגנות בנמלי ישראל הן מהגבוהות בעולם ועל הנוסעים מוטל מס הגבוה מכל מה שנגבה בנמלים אחרים.



מנו טוען שלא רק התיירות הנכנסת ניזוקה מהתעריפים החדשים אלא גם, ובמיוחד, התיירות הימית היוצאת של אזרחי ישראל. "אין סיבה שענף התיירות הימי בישראל יהיה מקופח בהשוואה לכל נמלי העולם. אין סיבה שלא נוכל להתחרות בשוק חופשי מול היצע הטיסות והנופשונים בחו"ל. הישראלים המבקשים נופש איכותי במחיר זול ייפגעו", מתריע מנו ומצביע על הביקוש הגובר של משפחות, צעירים ומבוגרים להפלגות מנמלי ישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יצאו בשנת 2010 להפלגות מישראל כ-150 אלף ישראלים, עלייה של 28% לעומת 2009.



כספי מוסיף ש"לאוניות הנוסעים לישראלים אין לובי וסביר להניח שמדיניות זו תביא לחיסול ענף אניות הנוסעים מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully