וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם תזכיר חוק הרחבת ה-DTT: המערכת תורחב תוך שנתיים בעלות של 50-60 מיליון שקל

אופיר בר-זהר

10.3.2011 / 12:08

המערכת צפויה להתרחב ל-15-18 ערוצים ולכלול את ערוצים 9, 24, 23, ערוצי HD וכל ערוץ ייעודי נוסף שיוקם



תזכיר חוק הרחבת ה-dtt, מערך השידורים הדיגיטלי החינמי המכונה גם "עידן +", הופץ היום על ידי משרד התקשורת. מהתזכיר עולה כי תוך שנתיים מפרסום החוק יורחב מערך השידורים החינמי לערוצים נוספים בהם ייכללו גם הערוצים הייעודים הנוספים בשוק (כיום 9 ו-24), ערוץ hd של רשות השידור, הטלוויזיה החינוכית (בכפוף לכך ש-90% מתכניה ייועדו לילדים ונוער), ערוצי hd נוספים שייבחנו פרטנית, תחנות רדיו של קול ישראל, גלי צה"ל, רדיו אזורי ועוד. עוד יועלו למערכת ערוצים ייעודיים נוספים שיוקמו, למשל ערוץ בשפה הערבית, ערוץ חדשות או ערוץ מורשת. בתזכיר לא מצוין מפורשות מספר הערוצים, אך לפי דיונים קודמים נראה כי הכוונה היא להרחיב את המערכת ל-15-18 ערוצים לעומת 5 כיום (1, 2, 10, 33 ו-99).



עלות הרחבת המערכת - 50-60 מיליון שקל - תמומן על ידי המדינה, כאשר חלק מהסכום יגיע מתשלומי תמלוגים של הערוצים המסחריים. החל מ-2014 יועבר הפיקוח על המערכת מידי הרשות השנייה לגוף ממשלתי או ציבורי אחר שאינו עוסק בפיקוח על ערוצי טלוויזיה. שרי האוצר והתקשורת יצטרכו להביא לממשלה הצעה בדבר זהות הגוף המפקח שיחליף את הרשות השנייה, זאת עד לחודש יוני 2012.



בפברואר האחרון הצביעה הממשלה פה אחד בעד הרחבת מערכת ה-dtt. בעקבות כך יורחב המערך כך שיוכל לשדר עד כ-18 ערוצים, כאשר כ-12-13 מהם ערוצים רגילים, ועוד מספר ערוצי hd. במסגרת הדיון בממשלה הוצגו בפני השרים נתונים על ההוצאה הממוצעת של משק בית על טלוויזיה, המסתכמת בכ-2,400 שקל בשנה. כמו כן, הוצגו מדינות שבהן מערך הד-dtt נושא על גבו ערוצים רבים. בין המדינות שהובאו כדוגמה היו גרמניה (34 ערוצים), הולנד (26 ערוצים), ספרד (33), צרפת (33) ועוד.



ה-dtt מחליף את קליטת השידורים באמצעות אנטנה רגילה. קליטת שידורי dtt כרוכה ברכישה חד פעמית של ממיר מיוחד בכמה מאות שקלים, ובחלק מהטלוויזיות החדשות מדובר ברכיב שכבר מותקן בתוך הטלוויזיה. לפי הערכות המופיעות בדברי ההסבר לחוק, כ-160 אלף ממירי ddt נרכשו עד היום, כאשר בחלק משמעותי מהמקרים הדבר לא הביא לעזיבת הוט ויס. מנתון זה ניתן להסיק כי רבים מרוכשי הממיר עד כה לא היו מלכתחילה לקוחות של הכבלים והלוויין או שרכשו את ממיר או מתאם ה-dtt על מנת לקלוט שידורי טלוויזיה במחשב נייד או ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully