וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטף היסטורי בויסקונסין שלל את זכות העובדים למו"מ קיבוצי

סוכנויות הידיעות

10.3.2011 / 12:15

שינוי טכני בסעיפי חוק הפוגע בזכויות העובדים איפשר להעביר אותו לאחר 3 שבועות של מבוי סתום ומחאה



הרפובליקאים בסנאט של מדינת ויסקונסין השיגו ניצחון חשוב במתקפה החמורה ביותר על זכות איגודי העובדים זה דור. במהלך מפתיע הצליחו להעביר תוך 30 דקות הצעת חוק שמגבילה בצורה חמורה את זכותם של עובדי ציבור לשאת ולתת באופן קולקטיבי - כך דיווח "גרדיאן".



התמרון הרפובליקאי העניק נצחון למושל החדש הימני של ויסקונסין, סקוט ווקר, שנאבק במשך שלושה שבועות נגד הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה. כל 14 החברים הדמוקרטיים בסנאט הסתתרו באילינוי במטרה למנוע את ההצבעה על הצעת החוק של המושל. לפי חוקי הסנאט, נדרשת בכל הצבעה שקשורה לתקציב השתתפות של לפחות 20 סנאטורים. לפיכך נדרשו 19 הרפובליקאים לנוכחות של דמוקרט אחד בלבד.



במהלך שזיעזע את המדינה, מחקו הרפובליקאים את הסעיפים התקציביים מהצעת החוק והעבירו אותה לאישור בזמן שיא, בטענה שמכיוון שהיא כבר איננה הצעת חוק הקשורה לתקציב, אין צורך בנוכחות הנדרשת.



החוק החדש פוגע קשות בזכות למשא ומתן קולקטיבי של עובדי ציבור, לא כולל שוטרים וכבאים הפטורים ממנו. האיגודים המקצועיים כבר לא יכולים לייצג את העובדים במשא ומתן על העלאות שכר מעבר להצמדה למדד המחירים, והעובדים ייאלצו להפריש סכומים גדולים לפנסיה וביטוחי הבריאות שלהם, השקולים לקיצוץ של 8% משכרם.







החוק התקבל ברוב של 18 ל-1 והצביעו עליו רק הסנאטורים הרפובליקאים, לנוכח סצנות דרמטיות מול בית הנבחרים. כאלפיים מפגינים שהתכנסו בבניין מאז החל העימות לפני שלושה שבועות צעקו: "אתם פחדנים!" ו"העולם כולו צופה בכם!"



ווקר חגג את פריצת הדרך הרפובליקאית: "החוק שהתקבל היום יסייע להבטיח שבוויסקונסין תהיה סביבה עסקית שמאפשרת למגזר הפרטי ליצור 250 אלף משרות חדשות".



הדמוקרטים זעמו על המהלך, ואמרו כי הרפובליקאים הפרו את זכויותיהם. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, מרק מילר, הודיע ממקום מחבואו באילינוי: "חוסר הכבוד שלהם לתושבי ויסקונסין וזכויותיהם מעורר זעם ולעולם לא יישכח. הלילה, 18 סנאטורים רפובליקאים קשרו קשר לקחת את השלטון מידי העם. אנחנו נצטרף לתושבי ויסקונסין וניקח בחזרה את השלטון מידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully